• Original research article
  • May 1, 2017
  • Open access

TESTING IN E-LEARNING ENVIRONMENT AS A METHOD OF COMPETENCES FORMATION CONTROL AMONG STUDENTS OF NONLINGUISTIC TRAINING DIRECTIONS IN A FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article examines the questions of competences formation control of students of non-linguistic institution of higher education in the foreign language in the electronic educational environment by the example of e-course for the specialty “Management”. The objectives and peculiarities of the entrance, intermediate and final testing are considered. The types of tests and criteria of evaluation of their results are presented.

References

  1. Добрынина А. А., Огнев И. С. Особенности компьютерного тестирования студентов, обучающихся по направлению «Физика» // Открытое и дистанционное образование. 2015. № 1. С. 47-51.
  2. Костылев Д. С., Костылева Е. А., Кутепова Л. И. Организация информационной среды в системе дополнительного профессионального образования в условиях дистанционного обучения // Перспективы науки. 2015. № 4 (67). С. 23-25.
  3. Шилова Т. В., Обдалова О. А. Электронные тесты как средство контроля базовой составляющей успешности иноязычной коммуникации в условиях глобального коммуникационного пространства // Открытое и дистанционное образование. 2014. № 1 (53). С. 69-73.

Author information

Yuliya Sergeevna Larionova

T. F. Gorbachev Kuzbass State Technical University, Kemerovo

Anastasiya Georgievna Shirokolobova

T. F. Gorbachev Kuzbass State Technical University, Kemerovo

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2017.

Keywords

  • контроль
  • иностранный язык в неязыковом вузе
  • электронное тестирование
  • электронная образовательная среда
  • критерии оценивания
  • самостоятельная работа
  • компетенция
  • control
  • foreign language in non-linguistic institution of higher education
  • electronic testing
  • electronic educational environment
  • evaluation criteria
  • independent work
  • competence

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)