TEXT AS A SOURCE OF LINGUISTIC INFORMATION AT HOME READING LESSONS
Abstract
The article justifies the necessity to teach students the peculiarities of a literary text at the practical English lessons. The students supposingly should not only recognize linguo-cultural and lexico-grammatical structures different from those in their native language but also identify the interlingual differences, the analysis of which should promote deeper understanding of target language logic and consequently the logic of a native language.
References
- Вейхман Г. А. Новое в грамматике современного английского языка: учебное пособие для вузов. М.: Астрель, 2002. 544 с.
- Литвинцева М. Г. Из опыта работы над художественным текстом на занятиях по домашнему чтению // Лингвистическое образование в контексте XXI века. Чита: ЧитГу, 2006. С. 97-101.
- Муллинова О. А., Муллинова Т. А. Работа со специальными текстами на занятиях по русскому языку как иностранному в военном вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 2 (68): в 2-х ч. Ч. 2. С. 203-205.
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования по направлению подготовки 44.03.05 Педагогическое образование [Электронный ресурс]. URL: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/ 71245782/ (дата обращения: 24.02.2017).
- Archer J. The Collected Short Stories. L.: Pan Books, 2012. 975 р.
- Fowler H. W. A Dictionary of Modern English Usage. N. Y. - Oxford: Oxford University Press, 1965. 725 р.
- Grisham J. The Broker. N. Y.: A Dell Book, 2008. 422 р.
- Kinsella S. Cocktails for Three. L.: Black Swan, 2010. 300 р.
- Macmillan English Dictionary. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2002. 1692 р.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2017.
Keywords
- домашнее чтение
- лексико-грамматические структуры
- межъязыковые расхождения
- логика изучаемого языка
- родной язык
- home reading
- lexico-grammatical structures
- interlingual differences
- target language logic
- native language
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC