• Original research article
  • June 1, 2017
  • Open access

THE ROLE OF RUSSIAN LANGUAGE MASS MEDIA IN THE COUNTRY IMAGE PROMOTION BY THE REPRESENTATIVES OF ITS DIASPORA IN A FOREIGN COUNTRY BY THE EXAMPLE OF VIETNAM

Abstract

By the example of Vietnam and Russia the article considers the problem of formation and correction of the country’s image in the light of prevailing stereotypes and ideologems, as well as archetypal features of mentality. Analyzing Vietnamese Russian language Internet resources, the author comes to the conclusion that modern Vietnam is forming its image in Russia on the basis of its cultural wealth, interesting to tourists, and positive traits of the national character (peacefulness, kindness and hard work).

References

  1. Барабаш В. В., Бордюгов Г. А., Котеленец Е. А. Образы России в мире: учеб. пособие. М.: АИРО XXI, 2011. 296 с.
  2. Важенина И. С. Имидж и репутация территории как основа продвижения в конкурентной среде // Маркетинг в России и за рубежом. 2006. № 6. С. 82-98.
  3. Глинская И. Ю. Формирование имиджа России в контексте глобальных процессов. М.: РАГС, 2009. 149 с.
  4. Липпман У. Общественное мнение. М.: Институт Фонда «Общественное мнение», 2004. 384 с.
  5. Психологический лексикон: энциклопедический словарь: в 6-ти томах / ред.-сост. Л. А. Карпенко; под общ. ред. А. В. Петровского. М.: ПЕР СЭ, 2005. 251 с.
  6. http://vietnam-times.ru/news/culture/vetnam-dorozhit-kulturnymi-svjazjami-s-rossiej/ (дата обращения: 31.05.2016).
  7. http://www.vietnews.ru/ (дата обращения: 07.06.2016).

Author information

Suan Thang Nguyen

People’s Friendship University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2017.

Keywords

  • имидж
  • стереотип
  • интернет-СМИ
  • Вьетнам
  • Россия
  • image, stereotype, Internet mass media
  • Vietnam
  • Russia

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)