• Original research article
  • June 1, 2017
  • Open access

THE ISSUES OF FUNCTIONING AND STATUS OF THE RUSSIAN LANGUAGE IN EDUCATIONAL INFORMATION SPACE OF ARMENIA

Abstract

The article discusses the issues of the functioning of the Russian language in modern Armenia, its status and role in the development of information literacy of the young generation. The improvement of the quality of teaching the Russian language and its spread in the republic will create conditions for more active involvement of the young generation of Armenia in the global information space and large opportunities of education of a well-rounded personality.

References

  1. Мадоян В. Русский язык: проблемы и перспективы [Электронный ресурс] // Голос Армении: общественно-политическая газета. 2014. 28 февраля. URL: http://golosarmenii.am/article/22549/russkij-yazyk-problemy-i-perspektivy (дата обращения: 01.04.2017).
  2. Манасян Т. Русский язык в Армении [Электронный ресурс] // Информационно-аналитический центр. URL: http://www.ia-centr.ru/expert/264/ (дата обращения: 29.10.2012).
  3. Матевосян Л. Б. Русский язык в языковом и образовательном пространстве Армении. Особенности преподавания русского языка в вузах РА // Методика преподавания и применение новых технологий на занятиях по русскому языку: материалы конференции. Ереван: Ереванский государственный университет, 2009. С. 19-21.

Author information

Marina Zhanovna Kirakosyan

Baltic Fishing Fleet State Academy

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2017.

Keywords

  • функционирование русского языка
  • закон «О языке»
  • статус русского языка
  • молодое поколение
  • источник информации
  • информационные технологии
  • совершенствование учебного процесса
  • functioning of the Russian language
  • law “On language”
  • status of the Russian language
  • young generation
  • information source
  • information technologies
  • improvement of educational process

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)