• Original research article
  • June 1, 2017
  • Open access

WORK ON THE ARTISTIC IMAGE AS THE MAIN PART OF THE PROCESS OF STUDYING A MUSICAL COMPOSITION

Abstract

The article presents the stages of planning sessions to work on the artistic image as the main part of the process of studying a musical composition. The author describes the methods of work. The recommendations, contributing to the development of the student creative imagination, are given. The problem of reproductive imagination as an important aspect in music pedagogy is addressed. It is stressed that the objective of the teacher is to create artistic and creative, intellectual atmosphere of the classroom, which is built on a creative dialogue with the student.

References

  1. Асафьев Б. В. Музыкальная форма как процесс. М.: Музгиз, 1947. Кн. 2. Интонация. 164 с.
  2. Вицинский А. В. Процесс работы пианиста-исполнителя над музыкальным произведением. М.: Классика-XXI, 2004. 98 с.
  3. Гофман Й. Фортепианная игра. Ответы на вопросы о фортепианной игре. М.: Классика XXI, 2007. 189 с.
  4. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры. Изд. 5-е. М.: Музыка, 1988. 240 с.
  5. Николаев А. Очерки по истории фортепианной педагогики и теории пианизма. М.: Музыка, 1980. 112 с.
  6. Савшинсий С. И. Пианист и его работа. М.: Советский композитор, 1961. 270 с.
  7. Фейнберг С. Е. Пианизм как искусство. М.: Музыка, 1969. 608 с.
  8. Цыпин Г. М. Обучение игре на фортепиано. М.: Просвещение, 1984. 176 с.
  9. Щедрин Р. К. За друзей-артистов // Известия. 1964. 1 января.

Author information

Kristina Evgen'evna Medvedeva

Children’s music school № 1 named after S. M. Starikov at the Tambov State Musical Pedagogical Institute named after S. V. Rachmaninov

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2017.

Keywords

  • художественный образ
  • выразительность
  • характер
  • стиль
  • воображение
  • идея
  • воссоздающее воображение
  • artistic image
  • expressiveness
  • character
  • style
  • imagination
  • idea
  • recreating imagination

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)