THE SEQUENCE OF LEXICAL SKILLS FORMATION AND THE EXERCISE SYSTEM AIMED AT ITS REALIZATION DURING THE GERMAN LANGUAGE LESSONS IN HIGH SCHOOL
Abstract
The article deals with the notion “lexical skill” and its content. The characteristic of productive and receptive lexical skill is given. Having analyzed the various approaches to the sequence of stages in the formation of lexical skill, the author proposes the system of exercises for senior pupils and provides the examples in the German language.
References
- Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика. Изд. 3-е, стер. М.: Академия, 2006. 336 с.
- Каргина Е. М. Заимствования как внешний путь обогащения словарного состава немецкого языка // Гуманитарные научные исследования. 2014. № 9 (37). С. 64-66.
- Кустова А. Е. Обучение иноязычным фразеологическим единицам при изучении французского языка как дополнительной специальности: дисс. … к. пед. н. Екатеринбург, 2005. 221 с.
- Миньяр-Белоручев Р. К. Методика обучения французскому языку. М.: Просвещение, 1990. 223 с.
- Пассов Е. И. Основы методики обучения иностранным языкам. М.: Русский язык, 1977. 214 с.
- Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе: учеб. пособие. М.: Высшая школа, 1986. 212 с.
- Яковлева Л. Н., Лукьянчикова М. С., Бузоева М. Д., Штарк К. Мозаика: книга для чтения: учебник нем. яз. для 11 кл. шк. с углубл. изуч. нем. яз. М.: Просвещение, 2005. 230 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2017.
Keywords
- немецкий язык
- обучение старшеклассников
- лексический навык
- рецептивный навык
- продуктивный навык
- системность
- этап становления
- система упражнений
- the German language
- senior pupils teaching
- lexical skill
- receptive skill
- productive skill
- systemacity
- stage of formation
- system of exercises
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC