• Original research article
  • June 1, 2017
  • Open access

CLASSIFICATION OF PHRASEOLOGICAL UNITS IN THE LANGUAGE OF THE GERMAN YOUTH

Abstract

This article examines phraseological units in the language of German youth. The authors consider the contradiction, consisting in the discrepancy between the existing definitions of the idiom and this notion in the youth language. The current trends of youth using slang vocabulary in speech are described. Some examples of the use of different classes of set expressions in the German youth language are presented.

References

  1. Искаринова С. И. Наименования лица в немецком молодёжном жаргоне // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 5 (71): в 3-х ч. Ч. 2. С. 83-85.
  2. Коломиец Е. А. Русско-немецкий словарь современного молодежного жаргона. М.: АСТ; Восток-Запад, 2005. 326 с.
  3. Копаева С. В. Классификация фразеологизмов в языке немецкой молодежи // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2006. № 1. С. 4-9.
  4. Левина Е. А. Сравнения в предложениях с копулятивными глаголами (на материале немецких радиотекстов) // Современные лингвистические и методико-дидактические исследования. 2010. № 14. С. 128-136.
  5. Henne H. Jugendliche und ihre Sprache. Darstellung. Berlin: Walter de Gruyter & Co., 1986. 89 S.
  6. http://www.focus.de/ (дата обращения: 21.03.2017).
  7. http://www.spiegel.de/ (дата обращения: 25.02.2017).
  8. https://www.mundmische.de/ (дата обращения: 05.02.2017).

Author information

Lyudmila Andreevna Lazutova

Mordovian State Pedagogical Institute named after M. E. Evseviev

Elena Aleksandrovna Levina

Mordovian State Pedagogical Institute named after M. E. Evseviev

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2017.

Keywords

  • фразеологическая единица
  • язык немецкой молодежи
  • сленговая лексика
  • устойчивые выражения
  • структура
  • семантика
  • phraseological unit
  • the German youth language
  • slang vocabulary
  • set expressions
  • structure
  • semantics

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)