• Original research article
  • July 1, 2017
  • Open access

IMPLEMENTATION OF STUDENT-CENTERED LEARNING IN THE COURSE “FOREIGN LANGUAGE FOR PROFESSIONAL PURPOSES”

Abstract

The article considers the problem of training of modern specialists, capable of continuous professional self-improvement. The author refers to the technology of student-centered learning that helps to transform studying at the institution of higher education into the process of active cognition. The attempt of the implementation of this technology in the course “English for professional purposes” by means of author’s tutorial is presented.

References

  1. Алексеев Н. И. Личностно-ориентированное обучение: вопросы теории и практики. Тюмень: ТюмГУ, 2008. 102 с.
  2. Беликов В. А. Личностная ориентация учебно-познавательной деятельности: дидактическая концепция. Челябинск: Факел, 1995. 141 с.
  3. Бондаревская Е. В. Педагогика. М.: Учитель, 1999. 558 с.
  4. Гуревич К. М. Индивидуально-психологические особенности школьников. М.: Знание, 1958. 80 с.
  5. Давыдов В. В. О понятии развивающего обучения // Педагогика. 1991. № 1. С. 29-39.
  6. Котова И. Б., Шиянов Е. Н. Социализация и воспитания. Ростов н/Д: Изд-во Ростовского педуниверситета, 1997. 97 с.
  7. Кульневич С. В. Педагогика самоорганизации: феномен содержания: монография. Воронеж: МОРФ; ВГУ, 1997. 236 с.
  8. Овчаренко В. П., Сальная Л. К., Василовская В. Н. Universal English: учебное пособие. Таганрог: Издательство Южного федерального университета, 2015. 112 с.
  9. Сериков В. В. Развитие личности в образовательном процессе: монография. М.: Логос, 2012. 448 с.
  10. Унт И. Э. Индивидуализация и дифференциация обучения. М.: Педагогика, 1990. 192 с.
  11. Цатурова И. А. Многоуровневая система языкового образования в высшей технической школе: дисс. в виде доклада … д. пед. н. Таганрог, 1995. 49 с.
  12. Якиманская И. С. Технология личностно-ориентированного образования. М.: Просвещение, 2008. 109 с.

Author information

Leila Kliment'evna Sal'naya

Southern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: July 1, 2017.

Keywords

  • технология личностно ориентированного обучения
  • индивидуализация обучения
  • субъектный опыт
  • иностранный язык для профессиональных целей
  • профессионально ориентированная коммуникативная компетенция
  • метод проектов
  • technology of student-centered learning
  • individualization of learning
  • subject experience
  • foreign language for professional purposes
  • professionally-oriented communicative competence
  • method of projects

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)