• Original research article
  • July 1, 2017
  • Open access

EDUCATIONAL EXPERIENCE IN LEARNING A FOREIGN LANGUAGE BY ADULT LEARNER IN THE CONTEXT OF CONTINUING EDUCATION

Abstract

The article considers the category of educational experience in the field of foreign language learning of the adult learner in the context of continuing education. The role of the educational experience when choosing methods and strategies of learning a foreign language for adults after receiving basic formal education is examined and described. The main characteristics of the system of linguistic education, which make up the educational experience of most adult learners, are identified and analyzed.

References

  1. Белкин А. С., Вербицкая Н. О. Витагенное образование в системе педагогического знания (витагенная концепция личности) // Педагогическое образование в России. 2007. № 1. С. 26-32.
  2. Волкова С. А., Ботракова С. И. Особенности организации образовательного процесса в андрагогическом пространстве [Электронный ресурс] // Аграрное образование и наука. 2016. № 1. URL: http://aon.urgau.ru/ru/issues/15/articles/209 (дата обращения: 15.04.2017).
  3. Ганичева А. Н. Образовательная вертикаль в андрагогике: роль витагенного опыта // Высшая школа: проблемы и перспективы: 12-я Международная науч.-метод. конф. (Минск, 22-23 октября 2015 г.): в 2-х ч. Минск: РИВШ, 2015. Ч. 1. С. 82-88.
  4. Дудина М. Н. Образование взрослых: от педагогики к андрагогике и акмеологии // Современные наукоёмкие технологии. 2008. № 5. С. 13-15.
  5. Литовская М. Конструирование чужого, или Учимся говорить по-английски [Электронный ресурс] // Неприкосновенный запас. 2008. № 2. С. 102-119. URL: http://www.intelros.ru/readroom/nz/nz_58/2393-konstruirovanie-chuzhogo-ili-uchimsja.html (дата обращения: 15.04.2017).
  6. Мильруд Р. П. Языковая андрагогика - педагогика обучения языку взрослых учащихся [Электронный ресурс] // Просвещение. Иностранные языки. URL: http://iyazyki.prosv.ru/2015/04/language-andragogics/ (дата обращения: 02.05.2017).
  7. Ноткин Л., Саморукова И. Бубновый валет чёрной масти. Закрытое письмо учителям английского языка [Электронный ресурс] // Новая газета. 2011. № 56.иURL:иhttps://www.novayagazeta.ru/articles/2011/05/26/5360-bubnovyy-valet-chernoy-masti (дата обращения: 03.05.2017).
  8. Селиверстова Н. А. Образовательный опыт как понятие социологии // Знание. Понимание. Умение. 2015. № 2. С. 79-87.
  9. Топоркова О. В. Особенности взрослого учащегося и их учет в организации процесса обучения (на материале дополнительного образования взрослых в Великобритании) [Электронный ресурс]. URL: https://www.google.ru/ url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwir_9Dbz4vUAhWEKJoKHfN8DYQQFggkMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ngosnews.ru%2Fdocs%2Fnwfa%2Fmethod%2F01_andrg%2Fandrag2.doc&usg=AFQjCNGd9kUVbDL9JeMtJwlPhQprs1Ohpg&sig2=sY9BJFVXMQhtrvEXgnNvdw&cad=rjt (дата обращения: 20.04.2017).
  10. Топоркова О. В. Развитие дополнительного образования взрослых в Великобритании: автореф. дисс. … к. пед. н. Волгоград, 2007. 24 с.
  11. Хафизова Л. Ю. Негативное влияние взрослых обучающихся на процесс обучения иностранному языку [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования. 2015. № 5. URL: https://www.science-education.ru/ru/article/ view?id=22602 (дата обращения: 19.04.2017).

Author information

Leisan Yunusovna Khafizova

Kazan National Research Technological University

About this article

Publication history

  • Published: July 1, 2017.

Keywords

  • образовательный опыт
  • взрослый учащийся
  • андрагогика
  • парадигма образования
  • иностранный язык
  • непрерывное образование
  • educational experience
  • adult learner
  • andragogy
  • educational paradigm
  • foreign language
  • continuing education

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)