• Original research article
  • July 1, 2017
  • Open access

APPLICATION OF PRACTICALLY ORIENTED TECHNOLOGIES OF TRAINING IN HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT

Abstract

In this article practically oriented technologies are considered as one of the conceptual approaches to a new type of education in higher education establishments. This problem is raised in connection with the transition of the country and the branches of the national economy to an innovative development way. Practically oriented technologies of education in higher education establishment allow increasing students’ motivation to acquire professional competence. The author examines in detail interactive, context-competence, modular training and self-regulatory learning.

References

  1. Васина Ю. М., Панферова Е. В., Яковлева А. Е. Реализация практико-ориентированного образования через современные технологии обучения студентов в вузе // Обеспечение качества образовательного процесса: традиции и инновации: материалы XLII учебно-методической конференции профессорско-преподавательского состава, аспирантов, магистрантов, соискателей ТГПУ им. Л. Н. Толстого (Тула, 15 апреля 2015 г.). Тула, 2015. С. 55-58.
  2. Зеер Э. Ф. Саморегулируемое учение как психолого-дидактическая технология формирования компетенций у обучаемых // Психологическая наука и образование. 2004. № 3. С. 5-11.
  3. Кондратьев И. В. Модульное обучение - перспективное направление построения учебного процесса в вузах МВД Республики Казахстан // Актуальные проблемы борьбы с преступлениями и иными правонарушениями. 2013. № 11-2. С. 103-104.
  4. Миронова А. Г., Кузьменко Л. А., Краснова Д. С. Контекстно-компетентностный подход в подготовке бакалавров направления «Профессиональное обучение (по отраслям)» // Проблемы современной аграрной науки: материалы международной заочной научной конференции (Красноярск, 15 октября 2014 г.). Красноярск, 2015. С. 274-277.
  5. Полисадов С. С. Практико-ориентированное обучение в вузе // Известия Томского политехнического университета. 2014. № 2.
  6. Шмелева М. В. Интерактивное обучение как одно из требований к условиям реализации основных образовательных программ в вузе // Казанский педагогический журнал. 2015. № 6 (113). Ч. 1. С. 25-30.

Author information

Marianna Maratovna Olesova

Yakut State Agricultural Academy (Branch) in Oktyamtsi, Khangalassky district of the Republic of Sakha (Yakutia)

About this article

Publication history

  • Published: July 1, 2017.

Keywords

  • образование в вузе
  • практико-ориентированные технологии
  • компетенция
  • интерактивное обучение
  • контекстно-компетентностное обучение
  • самоопределение
  • модульное обучение
  • education in institutions of higher education establishment
  • practically-oriented technologies
  • competence
  • interactive training
  • context-competent training
  • self-determination
  • modular training

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)