• Original research article
  • August 1, 2017
  • Open access

CREATION OF CONTENT-INFORMATIONAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS THE CONDITION OF IMPLEMENTATION OF THE CREATIVE-TECHNOLOGICAL APPROACH TO THE ORGANIZATION OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK

Abstract

The article is devoted to the problems of organizing students’ independent work in connection with the transition to new educational standards and the introduction of a competence approach. It examines the basic definitions of the notion “independent work”, gives its classification and presents the results of implementing a creative-technological approach based on electronic learning resource. The author focuses on the content of the creative-technological approach in secondary vocational education.

References

  1. Граф В. Основы самоорганизации учебной деятельности и самостоятельная работа студентов. M.: Изд-во Московского ун-та, 1981. 345 с.
  2. Загвязинский В. И. Теория обучения: современная интерпретация. М.: Академия, 2007. 192 с.
  3. Зимняя И. А. Педагогическая психология. М.: Логос, 2003. 383 с.
  4. Об организации образовательного процесса с применением элементов электронного обучения (ЭО) и дистанционных образовательных технологий (ДОТ) в Государственном профессиональном образовательном учреждении «Прокопьевский электромашиностроительный техникум» [Электронный ресурс]: положение. URL: http://pemstprk.ru/images/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5_ %D0%BF%D0%BE_%D0%AD%D0%9E_%D0%B8_%D0%94%D0%9E%D0%A2.pdf (дата обращения: 14.06.2017).
  5. Пидкасистый П. И. Психолого-дидактический справочник преподавателя высшей школы. М.: Педагогическое общество России, 1999. 354 с.
  6. Пидкасистый П. И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении. М.: Педагогика, 1980. 240 с.
  7. Современные образовательные технологии / под ред. Н. В. Бордовской. М.: КНОРУС, 2011. 432 с.

Author information

Larisa Leonidovna Sorokina

Prokopievsk Electro-Engineering College

About this article

Publication history

  • Published: August 1, 2017.

Keywords

  • организация самостоятельной работы студентов
  • креативно-технологический подход
  • электронные образовательные ресурсы
  • профессиональное образование
  • дистанционные образовательные технологии
  • organization of students’ independent work
  • creative-technological approach
  • electronic educational resources
  • vocational education
  • distance educational technologies

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)