• Original research article
  • August 1, 2017
  • Open access

PEDAGOGICAL AND METHODOLOGICAL PECULIARITIES OF DEVELOPING TEENAGERS’ MULTI-LINGUAL APTITUDE IN CULTURAL AND LINGUISTIC COMMUNICATIVE SPACE

Abstract

The article analyzes the conception of multilingual aptitude; the proposal to develop it in the process of foreign language teaching is introduced for the first time in the scientific cognition. Students’ artistic-esthetic activity is an efficient content and form to develop this aptitude using educational strategies, multi-lingual complexes, theoretical model and special methodology.

References

  1. Багнюк С. П. Педагогические аспекты применения музыкально-игровых технологий в развитии художественно-эстетической одаренности детей // Одаренные дети: проблемы, перспективы, развитие: материалы научно-практической конференции. СПб.: АППО, 2011. С. 432-437.
  2. Евстифеева О. В. Способы применения теории множественности интеллекта в школе [Электронный ресурс] // Эксперимент и инновации в школе. 2012. № 5. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/sposoby-primeneniya-teorii-mnozhestvennosti-intellekta-v-shkole (дата обращения: 11.02.2017).
  3. Обучение речевому этикету на уроках английского языка [Электронный ресурс]. URL: http://knowledge.allbest.ru/ pedagogics/3c0a65625a2ad78b4d43a88421206d37_0.html#text (дата обращения: 13.05.2017).
  4. Панфилов А. Н., Панфилова В. М. Лингвистическая одаренность студентов как основа построения иноязычной образовательной среды // Наука и мир: международный научный журнал. 2014. № 3 (7). С. 87-90.
  5. Панфилова В. М. Психолого-педагогические условия формирования иноязычной компетентности лингвистически одаренных студентов неязыкового вуза: дисс. … к. пед. н. Йошкар-Ола, 2016. 195 с.
  6. Рыжов В. В., Архипова М. В. Разработка музыкально-семиотической концепции обучения иностранным языкам // Казанский педагогический журнал. 2016. Т. 2. № 2 (117). С. 343-346.
  7. Штанько Н. И. Формирование коммуникативных умений и навыков на уроках английского языка (из опыта работы) // Инновационные технологии в науке и образовании: материалы V Междунар. науч.-практ. конф. (г. Чебоксары, 27 марта 2016 г.): в 2-х т. / редкол.: О. Н. Широков и др. Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2016. Т. 1. № 1 (5). С. 305-308.

Author information

Ol'ga Evgen'evna Shul'ts

Volga Institute for the Humanities (Branch) of the Volgograd State University

Tat'yana Il'inichna Azmina

Volga Institute for the Humanities (Branch) of the Volgograd State University

About this article

Publication history

  • Published: August 1, 2017.

Keywords

  • одаренность
  • мультилингвальная одаренность
  • концепции одаренности
  • культурно-языковая среда
  • лингвистические способности
  • художественно-эстетическая деятельность
  • стратегии обучения
  • aptitude
  • multilingual aptitude
  • aptitude conceptions
  • cultural and linguistic environment
  • linguistic abilities
  • artistic-esthetic activity
  • learning strategies

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)