• Original research article
  • September 1, 2017
  • Open access

MEDICAL ADVERTISING TEXT: DEFINITIONS AND FUNCTIONS

Abstract

This article aims to identify the features of commercial medical advertising texts from the point of view of linguo-pragmatics, to analyze and identify the definitions and functions of medical advertising. The authors propose to establish the parameters of the advertising medical text, analyze its specificity, and also to identify and describe the mechanisms of medical advertising text influence on the reader. Based on the conducted research, it is proved that the text of medical advertising performs primarily pragmatic functions.

References

  1. Иллюстрированный энциклопедический словарь / под ред. Е. М. Ивановой, П. М. Волцит. М.: АТ, 2004. 640 с.
  2. Каримова Г. Т. Лингвопрагматика медицинского рекламного дискурса: автореф. дисс.. к. филол. н. Уфа, 2012. 32 с.
  3. Комсомольская правда. 2012. 28 января.
  4. Комсомольская правда. 2014. 9 февраля.
  5. Лопатин В. В., Лопатина Л. Е. Русский толковый словарь. 4-е изд. М.: Русский язык, 1997. 832 с.
  6. Моисеев М. В., Семкина Г. Г. Методы лингвистических исследований. Омск: ОмГУ, 2005. 220 с.
  7. Терпугова Е. А. Рекламный текст как особый тип императивного дискурса: дисс. … к. филол. н. М., 2005. 212 с.
  8. Ученова B. B., Старых Н. В. История рекламы. СПб.: Питер, 2002. 303 с.
  9. Collins English Dictionary. М.: АСТ; Астрель, 2014. 639 с.

Author information

Tat'yana Grigor'evna Borisova

Stavropol State Pedagogical Institute

Larisa Gennad'evna Frolova

Stavropol State Pedagogical Institute

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2017.

Keywords

  • реклама
  • убеждение
  • языковые особенности
  • медицинская реклама
  • механизмы влияния
  • advertising
  • persuasion
  • language peculiarities
  • medical advertising
  • mechanisms of influence

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)