• Original research article
  • September 1, 2017
  • Open access

LINGUISTIC MEANS IN ENSURING THE PROGRESS OF VIRAL ADVERTISING

Abstract

The article solves the problem of giving a description of a new means of advertising message, namely, viral advertising. A brief analysis of the language means used to achieve emotionality and expressiveness of the impact of viral advertising on the addressee is conducted. The authors enumerate lexical means that contribute to the exponential spread of viral advertising in social networks.

References

  1. Галямина Ю. Е. Лингвистический анализ хэштегов Твиттера [Электронный ресурс] // Современный русский язык в Интернете / ред. Я. Э. Ахапкина, Е. В. Рахилина. М.: Языки славянской культуры, 2014. URL: https://www.hse.ru/data/ 2015/05/15/1098630235/ruslanginternet_v5d.pdf (дата обращения: 30.06.2017).
  2. Горошко Е. И. Возникновение лингвистики новых медиа и перспективы развития этого направления [Электронный ресурс]. URL: http://www.textology.ru/article.aspx?aId=238 (дата обращения: 30.06.2017).
  3. Емельяненко В. Слова за решеткой [Электронный ресурс] // Русский мир. URL: http://www.russkiymir.ru/media/ magazines/article/99386/ (дата обращения: 30.06.2017).
  4. Интернет-мемы - что это? Как они связаны с медиавирусами? [Электронный ресурс]. URL: http://meme. networklinguistics.com/ (дата обращения: 30.06.2017).
  5. Калинина И. М., Коваленко Е. В. Лингвистический аспект рекламного текста // Молодой ученый. 2015. № 10.5. С. 42-43.
  6. Кобрин Н. В. Металингвистические особенности медиашума в социальных сетях // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 4 (46): в 2-х ч. Ч. 1. С. 73-77.
  7. Мультитран [Электронный ресурс]. URL: http://www.multitran.ru/ (дата обращения: 30.06.2017).
  8. Национальный корпус русского языка [Электронный ресурс]. URL: http://www.ruscorpora.ru (дата обращения: 30.06.2017).
  9. Старовойт М. В. Лингвистические особенности текстов вирусной рекламы // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2016. № 8 (62): в 2-х ч. Ч. 1. С. 62-68.
  10. Cardon D. Réseaux sociaux de l'Internet // Communications. 2011. Vol. 88. № 1. P. 141-148.
  11. Définition: Publicité virale [Электронный ресурс] // Définitions marketing. URL: www.definitions-marketing.com/definition/ publicite-virale/ (дата обращения: 30.06.2017).
  12. Halais J. Un exemple de médiation virtuelle: les Archives départementales de la Manche // La Gazette des archives. 2012. Vol. 227. № 3. P. 151-158.
  13. http://www.matthieu-tranvan.fr/wordpress/wp-content/uploads/2012/03/VideoVirale150.jpg (дата обращения: 30.06.2017).
  14. L'usine à bonheur de Coca cola version longue [Электронный ресурс]. URL: https://www.youtube.com/watch?v= azMYBtMDkLI (дата обращения: 30.06.2017).
  15. Pénard T., Suire R. Economie de l'Internet une économie d'interactions sociales // Revue française d'économie. 2008. Vol. 22. № 3. P. 151-187.
  16. Publicité bébé la nouvelle pub Evian 2013 [Электронный ресурс]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Y6gHMwdD9T0 (дата обращения: 30.06.2017).
  17. Py B. Pour une approche linguistique des représentations sociales // Langages. 2004. Vol. 38. № 154. P. 6-19.
  18. 20 pub Apple «Get a Mac» en VF [Электронный ресурс]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Epb4buehA90 (дата обращения: 30.06.2017).

Author information

Nataliya Yur'evna Borodulina

Tambov State Technical University

Marina Nikolaevna Makeeva

Tambov State Technical University

Evgeniya Arkad'evna Gulyaeva

Tambov State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2017.

Keywords

  • реклама
  • вирусная реклама
  • социальные сети
  • вирусные рекомендации
  • хэштег
  • комментарий
  • медиасообщение
  • advertising
  • viral advertising
  • social networks
  • virus recommendations
  • hashtag
  • comment
  • media message

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)