• Original research article
  • September 1, 2017
  • Open access

TENDENCIES OF REGIONAL CORPORATE PRESS DEVELOPMENT (BY THE EXAMPLE OF EDITIONS OF EASTERN SIBERIA)

Abstract

The sector of specialized corporate press in Russia shows a rapid growth rate. There are various development tendencies that appear irregularly in the heterogeneous environment of corporate editions. There are advanced samples of these media and outsiders. The article raises the question of what regularities correspond to certain regional corporate media that ignore or follow the existing tendencies in the development of this typological segment of the mass media. By the example of the editions of Eastern Siberia the main tendencies in the development of corporate media are examined. When compared with traditional media, certain typological patterns of the corporate press are identified; conclusions are drawn about the nature of the development of these media in the regions.

References

  1. Играев Б. А. Корпоративные издания: типологические и профильные особенности // Известия Тульского государственного университета. Гуманитарные науки. 2011. № 3. С. 192-202.
  2. Иркутский авиастроитель. 2015. № 45 (5987).
  3. Корпоративная пресса. Руководство к действию / под общ. ред. А. А. Мирошниченко. М.: Медиалайн, 2011. 244 с.
  4. Чемякин Ю. В. Российские корпоративные медиа: современные тенденции и перспективы развития // Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры. 2013. № 4 (119). С. 95-103.
  5. Экономическая энциклопедия / гл. ред. Л. И. Абалкин. М.: Экономика, 1999. 1055 с.

Author information

Aleksandr Evgen'evich Bogachev

Irkutsk State University

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2017.

Keywords

  • корпоративные СМИ
  • тенденции развития корпоративных медиа
  • региональные корпоративные СМИ
  • издательский аутсорсинг
  • типология СМИ
  • конвергентное издание
  • corporate media
  • tendencies in corporate media development
  • regional corporate media
  • publishing outsourcing
  • typology of media
  • convergent edition

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)