• Original research article
  • September 1, 2017
  • Open access

LINGUISTIC-STYLISTIC PECULIARITIES OF ADVERTISING TEXTS IN THE SPHERE OF BUSINESS ADVERTISING

Abstract

The article considers pragmatic and linguo-stylistic peculiarities of advertising texts in the sphere of business communication. The notion of pragmatics in the field of advertising is specified. The paper reveals manipulative techniques used in advertising texts. The work gives examples of the most frequent stylistic means used in advertising and presents their quantitative analysis.

References

  1. Виды рекламы. Теория и практика рекламной деятельности [Электронный ресурс]. URL: http://adindustry.ru/doc/1123 (дата обращения: 26.07.2016).
  2. Лившиц Т. Н. Специфика рекламы в прагматическом и лингвистическом аспектах: дисс. … к. филол. н. Таганрог, 1999. 354 с.
  3. Секрет фирмы. 2014. № 1-2 (338).
  4. Секрет фирмы. 2014. № 3 (339).
  5. Секрет фирмы. 2014. № 5 (341).
  6. Секрет фирмы. 2014. № 6 (345).
  7. Секрет фирмы. 2014. № 10 (346).
  8. Секрет фирмы. 2014. № 12 (348).
  9. Тулупов В. В. Реклама: теория и практика: учебное пособие для студентов вузов. Воронеж: Издательство Воронежского государственного университета, 2011. 400 с.
  10. Forbes. 2016. № 4 (145).
  11. Forbes. 2016. № 6 (147).
  12. Forbes. 2016. № 7 (148).
  13. Forbes. 2016. № 8 (149).
  14. The Economist. 2016. March 5th-11th.
  15. The Economist. 2016. March 12th-18th.
  16. The Economist. 2016. April 16th-22nd.
  17. The Economist. 2016. April 23rd-29th.
  18. The Economist. 2016. September 17th-23rd.

Author information

Farzaniya Ul'masovna Galikhanova

Kazan (Volga region) Federal University

Diana Nailevna Davletbaeva

Kazan (Volga region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2017.

Keywords

  • прагматическая направленность
  • троп
  • эпитет
  • метафора
  • сравнение
  • каламбур
  • фразеологизм
  • парцеллированный приём
  • манипуляция сознанием
  • pragmatic orientation
  • trope
  • epithet
  • metaphor
  • simile
  • pun
  • phraseological unit
  • parceling
  • manipulation of consciousness

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)