• Original research article
  • September 1, 2017
  • Open access

RUSSIAN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE: THE BASICS OF FORMATION AND DEVELOPMENT UNDER THE CONDITIONS OF MULTILINGUAL SOCIETY

Abstract

The article considers the problem of formation and development of Russian language communicative competence under the conditions of multilingual educational space in Russia. The authors describe and justify different approaches providing higher school students’ training in the different professional spheres and their multi-aspect personal development.

References

  1. Байденко В. И. Выявление состава компетенций выпускников вузов как необходимый этап проектирования государственного образовательного стандарта высшего профессионального образования нового поколения. М.: Изд-во ИЦПКПС, 2006. 71 с.
  2. Дулебова И. Формирование русскоязычной компетенции студентов экономического профиля в вузах Словакии // Актуальные вопросы общего и кавказского языкознания: мат-лы Междунар. науч. конф. к 85-летию проф. Г. Х. Ибрагимова. Махачкала: Изд-во ДГПУ, 2010. С. 112-114.
  3. Магомедова Т. И. Русскоязычная профессиональная коммуникативная компетенция студентов юридического профиля: модель и технология формирования в условиях полиязычия. Махачкала: Изд-во ДГУ, 2011. 230 с.
  4. Чернилевский Д. В. Дидактические технологии в высшей школе: учебное пособие. М.: Юнити, 2002. 436 с.

Author information

Tamara Ibragimovna Magomedova

Dagestan State University

Azra Gitinomagomedovna Abdurakhmanova

Dagestan State Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2017.

Keywords

  • русскоязычная коммуникативная компетенция
  • полилингвальный социум
  • подход
  • билингвальная среда
  • гуманитаризация
  • высшая школа
  • Russian language communicative competence
  • multilingual society
  • approach
  • bilingual environment
  • humanitarization
  • higher school

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)