NEURO-DIDACTICS AND ITS USAGE IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Abstract
The article considers the problem of raising the quality of foreign language teaching and the role of neuro-didactics in this process. The authors show the role of neuro-sciences in the formation of neuro-didactics as a trend in education from the end of the 1980s. From the new perspective the paper analyzes the specificity of studying foreign languages in the different life periods, proposes methodical recommendations to organize educational process.
References
- Куликова О. В. Нейродидактический подход как фактор повышения качества обучения иноязычному профессиональному общению // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Серия: Образование и педагогические науки. 2014. № 14 (700). С. 107-114.
- Матвеева Е. Е. Нейродидактика - новое слово в организации учебного процесса [Электронный ресурс // Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электрон. сб. / Белорус. гос. ун-т. Минск, 2012. Вып. 2. С. 93-95. URL: http://elib.bsu.by/bitstream/123456789/25899/1/matveeva_2012_Lang_practice.pdf (дата обращения: 17.08.2017).
- Хафизова Л. Ю. Образовательный опыт взрослого учащегося в изучении иностранного языка в контексте непрерывного образования // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 7 (73): в 3-х ч. Ч. 1. С. 211-214.
- Sabitzer B. Neurodidactics: Brain-Based Ideas for ICT and Computer Science Education // The International Journal of Learning. 2011. Vol. 18/2. P. 168-169.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2017.
Keywords
- нейродидактика
- нейронауки
- нейронные сети
- межкультурная коммуникативная компетенция
- качество обучения
- индивидуальные способности
- neuro-didactics
- neuro-sciences
- neural networks
- intercultural communicative competence
- quality of teaching
- individual abilities
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC