• Original research article
  • November 1, 2017
  • Open access

THE PROBLEM OF TEACHING DISCIPLINES AIMED TO DEVELOP TECHNICAL HIGHER SCHOOL STUDENTS’ GENERAL PROFESSIONAL AND GENERAL CULTURAL COMPETENCES

Abstract

The article examines the problem of interdisciplinarity under conditions of a technical higher education establishment. The authors show the contribution of disciplines aimed to develop general cultural and general professional competences to the formation of many-sided specialists at the levels of general professional education, Bachelor’s degree and Master’s degree. The paper justifies the reasonability to teach literature at the levels of higher education.

References

  1. Воеводина Л. Н. Мифология и культура: учеб. пособие. М.: Ин-т общегуманитар. исслед., 2002. 384 с.
  2. Жукова О. А. Курс лекций по философии и истории русской культуры. М.: Альтекс, 2012. 368 с.
  3. Поляков О. Г. Лингвистические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 12 (30): в 2-х ч. Ч. 1. С. 165-168.
  4. Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ потребностей и выбор подхода // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2014. № 9 (39): в 2-х ч. Ч. 2. С. 133-137.
  5. Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ теорий учения // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 12 (30): в 2-х ч. Ч. 2. С. 166-169.
  6. Kovalyova Y. Y., Polyakov O. G., Kerimkulov A. T. Developing Engineering Students’ Skills of Data and Information Verbalization on the Basis of Graphs and Charts in the EFL Classroom // Ponte. 2016. Vol. 72. Issue 7. P. 23-31.

Author information

Irina Feodos'evna Gorshkova

Bendery Polytechnic Branch of the Pridnestrovian State University

Mikhail Sergeevich Zayats

Bashkir State University

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2017.

Keywords

  • междисциплинарные связи
  • познание мира
  • технический вуз
  • преподавание
  • дисциплина
  • компетенция
  • литература
  • interdisciplinary relations
  • world cognition
  • technical higher education establishment
  • teaching
  • discipline
  • competence
  • literature

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)