THE PROBLEM OF TEACHING DISCIPLINES AIMED TO DEVELOP TECHNICAL HIGHER SCHOOL STUDENTS’ GENERAL PROFESSIONAL AND GENERAL CULTURAL COMPETENCES
Abstract
The article examines the problem of interdisciplinarity under conditions of a technical higher education establishment. The authors show the contribution of disciplines aimed to develop general cultural and general professional competences to the formation of many-sided specialists at the levels of general professional education, Bachelor’s degree and Master’s degree. The paper justifies the reasonability to teach literature at the levels of higher education.
References
- Воеводина Л. Н. Мифология и культура: учеб. пособие. М.: Ин-т общегуманитар. исслед., 2002. 384 с.
- Жукова О. А. Курс лекций по философии и истории русской культуры. М.: Альтекс, 2012. 368 с.
- Поляков О. Г. Лингвистические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 12 (30): в 2-х ч. Ч. 1. С. 165-168.
- Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ потребностей и выбор подхода // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2014. № 9 (39): в 2-х ч. Ч. 2. С. 133-137.
- Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ теорий учения // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 12 (30): в 2-х ч. Ч. 2. С. 166-169.
- Kovalyova Y. Y., Polyakov O. G., Kerimkulov A. T. Developing Engineering Students’ Skills of Data and Information Verbalization on the Basis of Graphs and Charts in the EFL Classroom // Ponte. 2016. Vol. 72. Issue 7. P. 23-31.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2017.
Keywords
- междисциплинарные связи
- познание мира
- технический вуз
- преподавание
- дисциплина
- компетенция
- литература
- interdisciplinary relations
- world cognition
- technical higher education establishment
- teaching
- discipline
- competence
- literature
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC