• Original research article
  • December 1, 2017
  • Open access

REPRESENTATION OF THE CONCEPT “TECHNICAL SUPPORT” IN HUMOROUS PRECEDENT TEXTS OF RUSSIAN NETWORK CULTURE

Abstract

The article analyzes representation of the concept “technical support” in humorous precedent texts of network culture. The paper aims to identify the features of the mentioned concept; the authors show that network texts are basically focused on the interaction of technical support specialists and users and conclude that extensive representation of the concept “technical support” in the net precedent texts makes it one of the net culture constants.

References

  1. Алефиренко Н. Ф. Проблемы вербализации концепта: теоретическое исследование. Волгоград: Перемена, 2003. 96 с.
  2. Анекдот #8859 [Электронный ресурс]. URL: http://anekdotme.ru/anekdot/get_8859 (дата обращения: 10.09.2017).
  3. Анекдот №594229 [Электронный ресурс]. URL: https://www.anekdot.ru/id/594229/ (дата обращения: 10.09.2017).
  4. Анекдоты про техподдержку [Электронный ресурс]. URL: http://anekdoty.ru/pro-tehpodderzhku/ (дата обращения: 10.09.2017).
  5. Анекдоты про техподдержку [Электронный ресурс]. URL: http://localhost.at.ua/news/anekdoty_pro_tekhpodderzhku/ 2015-02-18-1 (дата обращения: 10.09.2017).
  6. Анекдоты про техподдержку на Высоковский.ru [Электронный ресурс]. URL: http://www.vysokovskiy.ru/anekdot/ tehpodderzhku/ (дата обращения: 10.09.2017).
  7. Бирюков Н. Г. Современный английский анекдот как самый продуктивный коммуникативный жанр бытового дискурса // Национальная ассоциация ученых (НАУ). 2016. № 3 (19). С. 122-125.
  8. Гунина Н. А., Шиповская А. А. Репрезентация категории «человек» в англоязычном и русскоязычном сетевом жаргоне // Вестник Тамбовского государственного технического университета. 2006. Т. 12. № 1. С. 275-278.
  9. Звонок в техподдержку. Анекдоты из категории: жизненное [Электронный ресурс]. URL: http://ruanekdot.ru/ news/zvonok_v_tekhpodderzhku/2015-09-23-2350 (дата обращения: 10.09.2017).
  10. Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность. М.: Наука, 1987. 262 с.
  11. Компьютерный юмор. Анекдоты от Марка Флобера [Электронный ресурс]. URL: http://anekdot.flomarka.in.ua/ kompyutenyiy_yumor.html (дата обращения: 10.09.2017).
  12. Степанов Ю. С. Константы: словарь русской культуры: опыт исследования. М.: Языки русской культуры, 1997. 824 с.
  13. Тех-поддержка. Юмор. Форум RF Online [Электронный ресурс]. URL: http://forum.rf-pvp.ru/index.php/topic/36067-tekh-podderzhka/ (дата обращения: 10.09.2017).
  14. Шиповская А. А. Репрезентация концепта “sysadmin” в прецедентных текстах юмористических жанров англоязычной сетевой культуры // Альманах современной науки и образования. 2008. № 2 (9): в 3-х ч. Ч. 3. С. 247-249.
  15. Шиповская А. А. Репрезентация концепта “user” («юзер») в прецедентных текстах юмористических жанров англоязычной и русскоязычной сетевой культуры // Альманах современной науки и образования. 2007. № 3 (3): в 3-х ч. Ч. 2. С. 238-240.
  16. Юмор № 6083 (Компьютеры) [Электронный ресурс]. URL: http://www.gaga.su/e/main.cgi?pg=humor_show_1.htm& humor_n=6083 (дата обращения: 10.09.2017).

Author information

Anna Anatol'evna Shipovskaya

Tambov State Technical University

Irina Aleksandrovna Tishkina

Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (Branch) in Tambov

Nataliya Alekseevna Boltneva

Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (Branch) in Tambov

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2017.

Keywords

  • языкознание
  • когниция
  • прецедентный текст
  • концепт
  • сетевая культура
  • анекдот
  • linguistics
  • cognition
  • precedent text
  • concept
  • network culture
  • joke

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)