• Original research article
  • December 1, 2017
  • Open access

THE CHOICE OF HASHTAGS IN THE PROMOTION OF “SMART HOUSE” VIDEO ADVERTISING CAMPAIGN

Abstract

The article provides a linguo-cognitive analysis of SMART HOUSE concept. The authors focus on the problem of choosing lexical units which can be used as hashtags providing the most successful promotion of video advertising devoted to “Smart House” design. Lexical units objectifying conceptual characteristics were identified on the basis of a cognitive and matrix analysis of SMART HOUSE concept and the results of mini-experiment. Identified lexical units are proposed to be included in the hashtags of “Smart House” advertising.

References

  1. Апраксина О. Н., Молоткова Н. В., Корчагина О. А. «Умный дом» для «людей с ограниченными возможностями»: лингвокогнитивный аспект проблемы // Антропоцентрические науки: инновационный взгляд на образование и развитие личности: материалы V международной научно-практической конференции / отв. ред. Э. П. Комарова. Воронеж: Научная книга, 2017. С. 285-292.
  2. Бабина Л. В., Паршина Е. О. Когнитивные основания апеллятивов, образованных от имен собственных [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kognitivnye-osnovaniya-apellyativov-obrazovannyh-ot-imen-sobstvennyh1 (дата обращения: 27.10.2017).
  3. Болдырев Н. Н. Концептуальная основа языка // Когнитивные исследования языка: коллектив. монография / гл. ред. Е. С. Кубрякова. М. - Тамбов: ИЯ РАН; Изд-во ТГУ, 2009. Вып. ІV. Концептуализация мира в языке. С. 25-78.
  4. Болдырев Н. Н., Алпатов В. В. Когнитивно-матричный анализ английских христианских топонимов // Вопросы когнитивной лингвистики. 2008. № 4. С. 4-14.
  5. Бородулина Н. Ю., Макеева М. Н., Гуляева Е. А. Лингвистические средства в обеспечении продвижения вирусной рекламы // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 9 (75): в 2-х ч. Ч. 1. С. 87-89.
  6. Галямина Ю. Е. Лингвистический анализ хэштегов Твиттера // Современный русский язык в Интернете / ред. Я. Э. Ахапкина, Е. В. Рахилина. М.: Языки славянской культуры, 2014. С. 13-22.
  7. Емельяненко В. Слова за решеткой [Электронный ресурс]. URL: http://www.russkiymir.ru/media/magazines/article/99386/ (дата обращения: 27.11.2017).
  8. Кобрин Н. В. Металингвистические особенности медиашума в социальных сетях // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 4 (46): в 2-х ч. Ч. 1. С. 73-77.
  9. Национальный корпус русского языка [Электронный ресурс]. URL: http://www.ruscorpora.ru (дата обращения: 27.11.2017).
  10. Старовойт М. В. Лингвистические особенности текстов вирусной рекламы // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2016. № 8 (62): в 2-х ч. Ч. 1. С. 62-68.

Author information

Ol'ga Nikolaevna Apraksina

Tambov State Technical University

Nataliya Yur'evna Borodulina

Tambov State Technical University

Marina Nikolaevna Makeeva

Tambov State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2017.

Keywords

  • реклама
  • хэштег
  • концепт
  • когнитивная матрица
  • когнитивно-матричный анализ
  • мини-эксперимент
  • advertising
  • hashtag
  • concept
  • cognitive matrix
  • cognitive and matrix analysis
  • mini-experiment

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)