• Original research article
  • December 1, 2017
  • Open access

DEVELOPMENT OF STUDENTS’ AESTHETIC COMPETENCE IN THE CONDITIONS OF CREATIVE ACTIVITY

Abstract

The article is devoted to the problem of students’ aesthetic competence development in the conditions of creative activity by the example of future psychologists - social pedagogues. The factors affecting the functioning of the aesthetic education system are discussed. It is shown that the aesthetic competence of an individual is the result of the development of creative imagination, creative activity, artistic and aesthetic perception of the world, emotional and sensual reactions in the sphere of the artistic and aesthetic, as well as cultural and aesthetic attitudes. The conditions for the development of the aesthetic competence are revealed.

References

  1. Курьяков И. А., Шамис В. А., Шарипова Н. А. Деловая игра и целесообразность ее использования в современных условиях // Сибирский торгово-экономический журнал. 2014. № 1 (19). С. 61-67.
  2. Мухаметзянова Г. В. Профессиональное образование: системный взгляд на проблему / отв. ред. Н. Б. Пугачева. Казань: Идел-Пресс, 2008. 608 с.
  3. Поселягина Л. В. Роль медиа-образовательных технологий в развитии культуры студентов // Образование и саморазвитие. 2015. № 3 (45). С. 292-296.
  4. Поселягина Л. В., Маврин С. А. Эстетическая культура как категория русской национальной педагогики: монография. Омск: Изд-во ОмГА, 2016. 164 с.
  5. Роджерс Н. Фасилитация творчества // Вопросы психологии. 2007. № 6. С. 64-73.
  6. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. СПб.: Питер, 2001. 720 с.

Author information

Larisa Vyacheslavovna Poselyagina

Kazan Innovative University named after V. G. Timiryasov

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2017.

Keywords

  • эстетическая компетентность
  • развитие
  • творческая деятельность
  • самореализация
  • среда
  • психолого-педагогические условия
  • средства искусства
  • aesthetic competence
  • development
  • creative activity
  • self-realization
  • environment
  • psychological and pedagogical conditions
  • means of art

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)