• Original research article
  • December 1, 2017
  • Open access

POTENTIAL OF INTEGRATED COURSES IN THE FORMATION OF A POLYLINGUISTIC PERSONALITY

Abstract

The article is devoted to the problem of disciplines integration, which is considered as a promising direction for the improvement of the educational process for future linguists’ training, and its goal is the formation of a polylinguistic personality. The experience of teachers of Orenburg State University is generalized. Particular attention is paid to students’ introduction into the world culture through the study of several foreign, including ancient, languages. Implementation of the integration principle is shown by the example of the course “Ancient Languages and Cultures”.

References

  1. Ильина Л. Е. Методика активного слушания как средство формирования грамотности чтения на иностранном языке [Электронный ресурс]. URL: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=11225 (дата обращения: 03.11.2017).
  2. Костина Е. А. Теория и практика интегрированного обучения английскому языку как второму иностранному [Электронный ресурс] // Медицина и образование в Сибири. 2007. № 5. URL: http://www.ngmu.ru/cozo/mos/article/text_ full.php?id=154 (дата обращения: 03.11.2917).
  3. Педагогика и психология высшей школы: учебное пособие / под ред. М. В. Булановой-Топорковой. Ростов н/Д: Феникс, 2002. 544 с.
  4. Стернин И. А. Контрастивная лингвистика. М.: Восток-Запад, 2006. 206 с.
  5. Философский энциклопедический словарь / ред.-сост.: Е. Ф. Губский, Г. В. Кораблева, В. А. Лутченко. М.: Инфра-М, 2012. 570 с.
  6. Фирсов Л. В. Этюды радиоуглеродной хронологии Херсонеса Таврического. Новосибирск: Наука, 1976. 224 c.

Author information

Larisa Evgen'evna Il'ina

Orenburg State University

About this article

Publication history

  • Published: December 1, 2017.

Keywords

  • интеграция
  • интегрированный курс
  • полиязыковая личность
  • древние языки и культуры
  • принцип
  • междисциплинарное изучение
  • integration
  • integrated course
  • polylinguistic personality
  • ancient languages and cultures
  • principle
  • interdisciplinary study

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)