• Original research article
  • January 1, 2018
  • Open access

FEATURES OF NAMING IN THE SPHERE OF CATERING (BY THE EXAMPLE OF CAFES OF YEKATERINBURG)

Abstract

The article reveals the essence and basic functions of naming as a marketing field aimed at finding commercially successful names of goods, services and firms. The authors conduct the research of features of naming of public catering establishments in Yekaterinburg. Based on the results of the content analysis of the structure and length, the language form, the themes and methods for creating the names of the cafes, key principles and trends in the construction of names are revealed. Some recommendations are offered to the owners of the restaurant business to formulate the names of public catering establishments.

References

  1. Екатеринбург: мониторинг социально-экономического развития города в январе-марте 2017 года [Электронный ресурс]. URL: https://xn--80acgfbsl1azdqr.xn--p1ai/file/eed85a410bfb0b11ad48ba08478ea351 (дата обращения: 09.11.2017).
  2. Крюкова И. В. Рекламное имя: от изобретения до прецедентности. Волгоград: Перемена, 2004. 288 с.
  3. Минаева Л. В. Внутрикорпоративные связи с общественностью. Теория и практика: учеб. пособие для студентов вузов. М.: Аспект Пресс, 2010. 287 с.
  4. Об утверждении стратегического проекта «Кухня на любой вкус» [Электронный ресурс]: Постановление Администрации г. Екатеринбурга от 18 января 2013 г. № 141. URL: http://ekb4.info/norma8/postanovlenie32.htm (дата обращения: 09.11.2017).
  5. Слободянюк Э. П. Настольная книга копирайтера. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2010. 216 с.
  6. Яковлев И. П. Стратегические коммуникации: учеб. пособие. СПб.: Санкт-Петербургский гос. ун-т, 2006. 184 с.

Author information

Ol'ga Yur'evna Bryukhova

Ural State University of Railway Transport

Natal'ya Nikolaevna Startseva

Ural State University of Railway Transport

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2018.

Keywords

  • выразительные средства языка
  • нейм
  • нейминг
  • немотивированные слова
  • слова не с прозрачным значением
  • структурно-семантическая конструкция
  • языковая форма
  • expressive means of language
  • name
  • naming
  • unmotivated words
  • words with ambiguous meaning
  • structural and semantic construction
  • language form

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)