• Original research article
  • January 1, 2018
  • Open access

PROFESSIONALLY ORIENTED METHODS FOR TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO STUDENTS OF CREATIVE SPECIALTIES

Abstract

The article describes the process of developing the special professionally oriented methods for teaching a foreign language (using French as an example) to students of creative specialties. The problem of increasing the motivation of students to learn French is studied. Particular attention is paid to the factor of the correspondence of teaching methods to the psychological characteristics of trainees (by the example of students with creative potential) to achieve the goal. The obtained results are described.

References

  1. Бородкина Н. В. Изучение иностранного языка в дошкольном детстве как условие формирования коммуникативной компетентности ребенка [Электронный ресурс]. URL: http://sdetsad.ucoz.com/publ/obrazovatelnye_tekhnologii/ tekhnologii_vospitanija/izuchenie_inostrannogo_jazyka_v_doshkolnom_detstve_kak_uslovie_formirovanija_kommunikativnoj_kompetentnosti_rebenka/24-1-0-120 (дата обращения: 08.12.2016).
  2. Вартанова В. В. Формирование автономности студентов в контексте театральной деятельности при обучении иностранному языку // Альманах современной науки и образования. 2008. № 10 (17): в 2-х ч. Ч. 1. C. 38-39.
  3. Коджаспирова Г. М., Коджаспиров А. Ю. Словарь по педагогике. М.: Ростов н/Д, 2005. 448 с.

Author information

Svetlana Anatol'evna Domashova

Tyumen State Institute of Culture

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2018.

Keywords

  • мотивация студентов
  • иностранный язык
  • французский язык для творческих специальностей
  • театрализация
  • драматизация
  • профессионально ориентированная методика преподавания
  • motivation of students
  • foreign language as the second one
  • French for creative specialties
  • theatricalization
  • dramatization
  • professionally oriented teaching methods

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)