• Original research article
  • January 1, 2018
  • Open access

THE MODEL OF A FOREIGN-LANGUAGE ELECTRONIC TEXTBOOK OF NEW GENERATION IN CONDITIONS OF INTRODUCTION OF FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARDS AND THE PROFESSIONAL STANDARD OF THE TEACHER

Abstract

In the article the conceptual model of the electronic foreign-language textbook, corresponding to the modern level of the infor-mation technologies development, is presented. The electronic textbook aims, on the one hand, to increase the efficiency of the teacher’s work without the need for a sharp increase in his/her professional competencies, and on the other hand, to ensure the fulfillment of the requirements of federal state educational standards, primarily in evaluating the subject and meta-subject learning outcomes and organizing the extracurricular activity.

References

  1. Беляков С. А. Модернизация образования в России: совершенствование управления. М.: Макс Пресс, 2009. 437 с.
  2. Борщева В. В., Васильчук Ю. В. Реализация технологии смешанного обучения английскому языку (на примере LMS к учебнику “Empower” издательства Cambridge University Press) // Сборник материалов научной сессии по итогам выполнения научно-исследовательской работы в Институте иностранных языков Московского педагогического государственного университета за 2016-2107 гг. М., 2017. C. 37-41.
  3. Ефременко В. А. Применение информационных технологий на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2007. № 8. С. 18-21.
  4. Каменева Т. Н. Разработка электронного учебника как компонента информационного образовательного пространства // Образовательные технологии и общество. 2012. Т. 15. № 3. С. 464-478.
  5. Каракозов С. Д. Развитие предметной подготовки учителей информатики в контексте информатизации образования: дисс.. д. пед. н. Барнаул, 2005. 427 с.
  6. Ланкин B., Григорьева О. Электронный учебник: возможности, проблемы, перспективы // Высшее образование в России. 2008. № 2. С. 130-134.
  7. Оганов А. Мои университеты // Бизнес журнал. 2015. № 5. С. 32-36.
  8. Полат Е. С. Дистанционное обучение [Электронный ресурс] // Педагогические и информационные технологии в образовании. 2001. № 4. URL: http://journals.susu.ru/pit-edu/article/download/318/242 (дата обращения: 10.11.2017).
  9. Профессиональный стандарт педагога [Электронный ресурс]. URL: http://минобрнауки.рф/documents/3071/file/ 1734/12.02.15-Профстандарт_педагога_(проект).pdf (дата обращения: 10.11.2017).
  10. Судак И. Г., Костенко С. Л. Методика использования электронного учебника на уроках естественно-математического цикла как средство реализации новых ФГОС // Теория и практика образования в современном мире: мат-лы VII междунар. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, июль 2015 г.). СПб.: Свое издательство, 2015. С. 228-230.
  11. Электронные учебники: рекомендации по разработке, внедрению и использованию интерактивных мультимедийных электронных учебников нового поколения для общего образования на базе современных мобильных электронных устройств. М.: Федеральный институт развития образования, 2012. 84 с.
  12. Japos G. V. Effectiveness of Coaching Interventions Using Grammarly Software and Plagiarism Detection Software in Reducing Grammatical Errors and Plagiarism of Undergraduate Researches // Institutional Research Journal. 2013. Vol. 1/1. P. 97-109.

Author information

Nataliya Ivanovna Zamerchenko

Moscow State University of Education

Andrei Vladimirovich Kuznetsov

Moscow State University of Education

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2018.

Keywords

  • модель
  • электронный учебник
  • иностранный язык
  • ФГОС
  • профессиональный стандарт педагога
  • внеурочная деятельность
  • система оценивания
  • model
  • electronic textbook
  • foreign language
  • federal state educational standards
  • professional standard of teacher
  • extracurricular activity
  • evaluation system

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)