• Original research article
  • February 1, 2018
  • Open access

ON THE PROBLEM OF THE INDIVIDUALLY-DIFFERENTIATED APPROACH IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AT THE NON-LINGUISTIC UNIVERSITY

Abstract

The article deals with the problem of an individually-differentiated approach in teaching a foreign language at the non-linguistic university in terms of specialty and level differentiation. The advantages of application of elements of modern distance and information-educational technologies with the purpose of differentiation of training and increase of motivation to studying a foreign language are revealed. Attention is focused on the fact that an increase in the amount of independent or individual work of a student is primary in professional specialist’s training.

References

  1. Каменская Л. С. Профессиональная направленность обучения иностранному языку в неязыковом вузе как методическая проблема // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Серия «Педагогические науки». 2013. Вып. 12 (672). С. 9-20.
  2. Коряковцева Н. Ф. Теория обучения иностранным языкам: продуктивные образовательные технологии: учеб. пособие для студентов лингвистических факультетов высших учебных заведений. М.: Академия, 2010. 192 с.
  3. Об образовании в Российской Федерации: Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ // Российская газета. 2012. 31 декабря.
  4. Перфилова Г. В. Примерная программа по дисциплине «Иностранный язык» для подготовки бакалавров (неязыковые вузы). М.: Рема, 2011. 30 с.
  5. Рубин Ю. Б. Стандартизация образовательных программ на «Болонском перепутье» [Электронный ресурс]. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/standartizatsiya-obrazovatelnyh-programm-na-bolonskom-pereputie (дата обращения: 16.01.2018).
  6. Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО [Электронный ресурс]. URL: http://iite.unesco. org/pics/publications/ru/files/3214694.pdf (дата обращения: 16.01.2018).
  7. Унт И. Э. Индивидуализация и дифференциация обучения. М.: Педагогика, 1994. 192 с.

Author information

Marina Aleksandrovna Golovyashkina

Moscow Witte University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2018.

Keywords

  • индивидуально-дифференцированный подход
  • личностно ориентированный подход
  • дистанционное обучение
  • профессионально ориентированное обучение
  • информационная образовательная среда
  • самостоятельная работа
  • individually-differentiated approach
  • person-oriented approach
  • distance education
  • professionally-oriented training
  • information educational environment
  • independent work

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)