• Original research article
  • March 1, 2018
  • Open access

LINGUO-CULTUROLOGICAL ANALYSIS OF THE ENGLISH AND FRENCH ADVERTISING TEXTS

Abstract

The article discovers certain linguo-culturological peculiarities of the English and French advertising texts. Relying on the lin-guistic analysis the authors identify the frequency of phonetic and lexical means used in advertising texts. The analysis of linguis-tic means indicates that to achieve successfully the basic purpose of advertising messages, i.e. to attract the addressee’s attention, the complex usage of linguistic means is required.

References

  1. Ассонанс. Аллитерация. Звукоподражание [Электронный ресурс]. URL: http://studopedia.ru/10_297798_assonans-alliteratsiya-zvukopodrazhanie.html (дата обращения: 10.03.2017).
  2. Викентьев И. Л. Приемы рекламы и Public Relations: в 2-х ч. Изд-е 5-е. СПб.: Бизнес-пресса, 2001. Ч. 1. 256 с.
  3. Газзаева Э. Э. Основные особенности перевода французских рекламных текстов [Электронный ресурс]. URL: http://pglu. ru/upload/iblock/b22/gazzaeva.pdf (дата обращения: 10.03.2017).
  4. Жаркова Т. И. Языковые средства французской рекламы [Электронный ресурс]. URL: http://festival.1september.ru/ articles/310017/ (дата обращения: 10.03.2017).
  5. Колокольцева Т. Н. Слоган как ключевой компонент рекламного текста // Рекламный дискурс и рекламный текст. М.: Флинта, 2011. С. 146-171.
  6. Краткий словарь литературоведческих терминов [Электронный ресурс]. URL: http://tepka.ru/literatura_7.2/60.html (дата обращения: 09.03.2017).
  7. Beauty [Электронный ресурс]. 2013. № 215. URL: http://fashionmagazine.com/beauty/ (дата обращения: 08.03.2017).
  8. Beauty [Электронный ресурс]. 2016. № 303. URL: http://fashionmagazine.com/beauty/ (дата обращения: 08.03.2017).
  9. Biba [Электронный ресурс]. 2013. № 309. URL: https://www.bibamagazine.fr/archives/2013 (дата обращения: 08.03.2017).
  10. Elle [Электронный ресурс]. 2014. № 179. URL: http://www.elle.fr (дата обращения: 08.03.2017).
  11. Empire [Электронный ресурс]. 2011. № 211. URL: http://www.empireonline.com/ (дата обращения: 08.03.2017).
  12. Empire [Электронный ресурс]. 2014. № 237. URL: http://www.empireonline.com/ (дата обращения: 08.03.2017).
  13. Glamour [Электронный ресурс]. 2015. № 426. URL: http://www.glamourparis.com (дата обращения: 08.03.2017).
  14. Joy [Электронный ресурс]. 2015. № 170. URL http://www.wunderweib.de/joy (дата обращения: 08.03.2017).
  15. Public [Электронный ресурс]. 2014. № 201. URL: http://www.public.fr/ (дата обращения: 08.03.2017).
  16. Telle 7 Jours [Электронный ресурс]. 2014. № 312. URL: http://www.programme-television.org/magazine/culturel/archives (дата обращения: 08.03.2017).

Author information

Anzhelika Shamilovna Bakhmudova

Dagestan State University

Svetlana Vagidovna Shakhemirova

Dagestan State University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2018.

Keywords

  • лингвокультурологический анализ
  • аллитерация
  • ассонанс
  • синестемические тропы
  • рекламный дискурс
  • положительная коннотация
  • linguo-culturological analysis
  • alliteration
  • assonance
  • synesthemic tropes
  • advertising discourse
  • positive connotation

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)