• Original research article
  • March 1, 2018
  • Open access

MULTI-LEVEL TASKS ON THE RUSSIAN LANGUAGE AS A MEANS TO ASSESS THE LEVEL OF STUDENT’S COMPETENCE (FIELD OF TRAINING “PEDAGOGICAL EDUCATION”, PROFILE “ELEMENTARY EDUCATION”)

Abstract

The article is devoted to the problem of assessing the level of the Russian language competence among the future bachelors in the field of training “Pedagogical Education” (profile “Elementary Education”). The authors propose to use multi-level tasks which allow the teacher to realize educational function of control and to assess students’ acquisition of both a single subject area and the whole academic discipline. The paper presents the attempt of compiling а workbook with such tasks and summarizes the results of introducing it into the higher school educational process.

References

  1. Дахин А. Н. Моделирование компетентности участников открытого образования: монография. М.: НИИ школьных технологий, 2009. 292 с.
  2. Ефремова Н. Ф. Подходы к оцениванию компетенций в высшем образовании: учеб. пособие. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2010. 216 с.
  3. Зимняя И. А. Ключевые компетенции как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании [Электронный ресурс]. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 42 с. URL: http://fgosvo.ru/uploadfiles/npo/20120325214132.pdf (дата обращения: 29.09.2017).
  4. Переломова Н. А. Ключевые компетенции в образовании: современный подход // Наука и практика воспитания и дополнительного образования. 2007. № 1. С. 7-14.
  5. Разноуровневые задания по русскому языку (разделы «Лексикология», «Фразеология», «Лексикография», «Фонетика», «Фонология», «Орфоэпия») [Электронный ресурс]: рабочая тетрадь / сост. Ю. В. Зверева, Н. А. Линк. Пермь: Изд-во ПГГПУ, 2015.
  6. Рекомендации по проектированию и использованию оценочных средств при реализации основной образовательной программы высшего профессионального образования (ООП ВПО) нового поколения / сост. Е. И. Сафонова. М.: РГГУ, 2013. 75 с.
  7. Хуторской А. В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций [Электронный ресурс] // Эйдос. 2005. 12 декабря. URL: http://www.eidos.ru/journal/2005/1212.htm (дата обращения: 29.09.2017).

Author information

Natal'ya Aleksandrovna Link

Perm State Humanitarian-Pedagogical University

Yuliya Vladimirovna Zvereva

Perm State Humanitarian-Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2018.

Keywords

  • русский язык
  • бакалавр
  • компетенция
  • контроль
  • оценка
  • разноуровневые задания
  • рабочая тетрадь
  • Russian language
  • bachelor
  • competence
  • control
  • assessment
  • multi-level tasks
  • workbook

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)