• Original research article
  • May 1, 2018
  • Open access

ATTEMPT OF EDUTAINMENT TECHNOLOGY APPLICATION IN TEACHING THE LANGUAGE OF SPECIALTY TO STUDENTS FROM THE CIS COUNTRIES AT THE PREPARATORY FACULTY

Abstract

Today, edutainment is rapidly gaining momentum in educational environment. This technology is a combination of both didactic and modern technical training tools and is based on the conception of teaching through entertainment. The article describes an attempt of using this technology in classes of Russian as a foreign language when studying the scientific style of speech of economics by entrants having come from the CIS countries and having studied at the preparatory faculty of the Financial University under the Government of the Russian Federation.

References

  1. Бастракова Е. А. Девербативы и девербативные обороты в лингводидактическом аспекте // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2016. Т. 1. № 5. С. 11-13.
  2. Берджес Д. Обучение как приключение: как сделать уроки интересными и увлекательными. М.: Альпина Паблишер, 2017. 238 с.
  3. Гончаренко Н. В., Игнатенко О. П. Роль технологии эдьютейнмент в повышении качества преподавания русского языка иностранным студентам-медикам // Aktuálni pedagogika. 2017. № 1. С. 50-56.
  4. Гончаренко Н. В., Игнатенко О. П., Алтухова О. Н. Мультимедийная технология «облако слов» как способ визуализации учебной информации в обучении русскому языку иностранных студентов-медиков // Русский язык за рубежом. 2017. № 3 (262). С. 90-95.
  5. Дедова О. М., Разуваева Л. В., Шерстникова С. В. Лексико-грамматические аспекты изучения научного стиля речи // Наука сегодня: теория, практика, инновации: коллективная монография: в 9-ти т. Ростов н/Д: Научное сотрудничество, 2015. Т. 7. С. 178-214.
  6. Деменева К. А. Конкурсные задания как стимулирующий фактор в обучении РКИ // Русский язык за рубежом. 2016. № 1 (254). С. 22-28.
  7. Железнякова О. М., Дьяконова О. О. Сущность и содержание понятия «эдьютейнмент» в зарубежной и отечественной педагогической науке // Alma mater (Вестник высшей школы). 2013. № 2. C. 67-70.
  8. Кременецкая Л. С. Проектирование содержания обучения иностранных граждан из стран СНГ на довузовском этапе в техническом вузе: автореф. дисс. … к. пед. н. М., 2013. 22 с.
  9. Кудлик Е. С., Антонова А. Б., Капичникова И. Ю. Лингвометодический потенциал инфографики на занятиях по практическому курсу русского языка со студентами Азиатско-Тихоокеанского региона // Известия Байкальского государственного университета. 2017. Т. 27. № 3. С. 333-340.
  10. Лукьянова К. А. Особенности работы с текстом по специальности в аудитории иностранных студентов инженерно-технического профиля // Вестник Нижегородского государственного технического университета им. Р. Е. Алексеева. Серия «Управление в социальных системах. Коммуникативные технологии». 2015. № 4. С. 52-57.
  11. The Soft Power 30 [Электронный ресурс]. URL: https://softpower30.com/country/russian-federation/?country_years=2016,2017 (дата обращения: 19.02.2018).

Author information

Natal'ya Nikolaevna Tolstova

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Received: February 21, 2018.
  • Published: May 1, 2018.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • подготовительный факультет
  • учащиеся из стран СНГ
  • технология эдьютейнмент
  • язык специальности
  • эффективность обучения
  • Russian as a foreign language
  • preparatory faculty
  • students from the CIS countries
  • edutainment technology
  • specialty language
  • teaching efficiency

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)