• Original research article
  • December 1, 2018
  • Open access

ENGLISH PHRASAL VERBS IN PUBLICISTIC TEXTS OF ECONOMIC ORIENTATION (BY THE EXAMPLE OF THE GUARDIAN MAGAZINE ARTICLES)

Abstract

The article considers the peculiarities of using the English phrasal verbs in publicistic texts of economic orientation. The theoretical foundations of studying the English phrasal verbs are analysed, and the characteristic features of phraseological units are identified. The examples of the English phrasal verbs in publicistic texts of economic orientation with regard to the semantic and syntactic specificity of these units are given. The author considers the techniques of phrasal verbs translation in publicistic texts of economic orientation.

References

  1. Васьбиева Д. Г. Особенности использования английских фразовых глаголов в экономическом дискурсе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 12 (54). Ч. 1. С. 57-59.
  2. Егорова В. Г. Английские фразовые глаголы речи в свете семантического анализа // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 3 (69). Ч. 3. С. 86-88.
  3. Жамбылқызы М. Общая характеристика и семантика фразовых глаголов и глагольных фразеологических единиц // Национальная ассоциация ученых. 2015. № 4-5 (9). С. 109-113.
  4. Жирова И. Г., Дмитриева О. П. К вопросу о семантике фразового глагола в английском языке // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2016. № 7 (61). Ч. 2. С. 100-104.
  5. Кочкина Д. С. Отражение фразовых глаголов экономической тематики английского языка в современных словарях // Лексикографическая копилка: сб. науч. ст. СПб.: Изд-во Санкт-Петербургского государственного экономического университета, 2017. Вып. 1. С. 23-32.
  6. Лебедик В. Н. Трудности перевода английских фразовых глаголов // Обучение иностранному языку студентов высших и средних образовательных учреждений на современном этапе: материалы всероссийской научно-методической видеоконференции (с международным участием). Благовещенск: Амурский государственный университет, 2015. С. 143-147.
  7. Лингвометодические аспекты профессионально ориентированного обучения иностранным языкам: традиции и инновации: монография / под ред. В. П. Барбашова, И. И. Климовой, М. В. Мельничук, Л. С. Чикилева. М.: Финансовый университет, 2014. 240 с.
  8. Мудрова Л. Г. Фразовые глаголы в деловом английском языке // Lingua mobilis. 2014. № 1 (47). С. 109-112.
  9. Нежведилова Л. А. К вопросу об обучении английским фразовым глаголам студентов I-II курсов неязыковых вузов // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 8 (26). Ч. 1. С. 118-120.
  10. Сескутова И. К. Публицистические тексты в стилистическом измерении // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Серия «Гуманитарные науки». 2012. № 650. С. 53-59.
  11. Солодушина К. А. Modern Dictionary of Phrasal Verbs and Idioms in the Language of Business (Современный словарь фразовых глаголов и идиом в сфере экономики и бизнеса). СПб.: Антология, 2008. 800 с.
  12. Степанова И. Б. Фразовые глаголы в английском языке делового общения // Наука и Мир. 2014. Т. 2. № 12 (16). С. 59-63.
  13. Столянков Ю. В. Фразовые глаголы с точки зрения проблемы слова и словосочетания в современном английском языке // Вестник Московского университета. Серия 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2011. № 2. С. 170-177.
  14. The Guardian [Электронный ресурс]. URL: https://www.theguardian.com (дата обращения: 19.07.2018).

Author information

Ol'ga Anatol'evna Kalugina

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Received: August 13, 2018.
  • Published: December 1, 2018.

Keywords

  • фразовые глаголы
  • публицистический текст
  • семантическая и синтаксическая специфика
  • социально-экономический контекст
  • методические рекомендации
  • phrasal verbs
  • publicistic text
  • semantic and syntactic specificity
  • socio-economic context
  • instructional guidelines

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)