• Original research article
  • April 30, 2021
  • Open access

English-Language Institutional Customs Discourse in Mass-Media Internet Space

Abstract

The purpose of the study is to determine specificity of the English-language institutional customs discourse in the mass-media Internet space. The article identifies and examines the main components of the English-language institutional customs discourse. The work is novel in that it is the first to analyse the customs discourse as a separate type of the institutional discourse, to study components of the customs discourse and consider impact of the mass-media Internet space on specificity of this discourse, using material in English. As a result, it is proved that the mass-media Internet space has significant influence on components of the English-language institutional customs discourse that is why certain components of the institutional discourse undergo considerable changes.

References

  1. Арутюнова Н. Д. Дискурс // Лингвистический энциклопедический словарь. М.: Сов. энциклопедия, 1990. С. 136-137.
  2. Карасик В. И. О типах дискурса // Языковая личность: институциональный и персональный дискурс: сб. науч. тр. Волгоград: Перемена, 2000. С. 5-20.
  3. Сальникова Н. В. Национально-культурная риторика политического дискурса (на материале публичных выступлений Р. Рейгана и М. С. Горбачева): автореф. дисс. … к. филол. н. Ставрополь, 2011. 21 с.
  4. Сосунова Г. А., Епифанцева Н. Г. Стилистические фигуры как фактор формирования коммуникативной направленности в текстах французских отраслевых таможенных изданий // Язык и культура. 2018. № 41. С. 202-216.
  5. Тарасенко Т. П. Религиозная концептосфера художественного дискурса В. И. Даля // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 5 (71). Ч. 1. С. 154-158.
  6. Филиппова М. А. Языковая специфика рекламного дискурса // Молодой ученый. 2016. № 28 (132). С. 1033-1036.
  7. Шейгал Е. И. Семиотика политического дискурса: дисс. … д. филол. н. Волгоград, 2000. 440 с.
  8. https://mag.wcoomd.org (дата обращения: 18.03.2021).
  9. https://www.cbp.gov (дата обращения: 18.03.2021).
  10. https://www.cbp.gov/document/frontline-magazine (дата обращения: 18.03.2021).
  11. https://www.gov.uk/government/organisations/hm-revenue-customs (дата обращения: 18.03.2021).
  12. https://www.wco.org (дата обращения: 18.03.2021).

Author information

Ekaterina Vladimirovna Dvoynina

PhD

Russian Customs Academy, Lyubertsy

About this article

Publication history

  • Received: March 10, 2021.
  • Published: April 30, 2021.

Keywords

  • институциональный дискурс
  • массмедиальное интернет-пространство
  • англоязычный таможенный дискурс
  • institutional discourse
  • mass-media Internet space
  • English-language customs discourse

Copyright

© 2021 The Author(s)
© 2021 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)