INTERROGATIVE CONSTRUCTIONS IN ADVERTISING TEXTS
Abstract
In the article the object of the analysis is interrogative constructions which are actively used in print advertising. Basing on the material of modern press the author shows what stylistic and composite role interrogative sentences are aimed at the psychological influence embracing a wide audience of readers play.
References
- Кохтев Н. Н. Реклама: искусство слова: Рекомендации для составителей рекламных текстов. - М.: МГУ, 1997. - 96 с.
- Назайкин А. Н. Рекламный текст в современных СМИ: Практическое пособие. - М.: Эксмо, 2007 - 352 с.
- Шатин Ю. В. Построение рекламных текстов. - М.: Бератор-Пресс, 2002. - 128 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 11, 2008.
Keywords
- вопросительные конструкции
- печатная реклама
- стилистическая роль
- композиционная роль
- interrogative constructions
- print advertising
- stylistic role
- composite role
Copyright
© 2008 The Author(s)
© 2008 Gramota Publishing, LLC