• Original research article
  • November 11, 2008
  • Open access

INTERROGATIVE CONSTRUCTIONS IN ADVERTISING TEXTS

Abstract

In the article the object of the analysis is interrogative constructions which are actively used in print advertising. Basing on the material of modern press the author shows what stylistic and composite role interrogative sentences are aimed at the psychological influence embracing a wide audience of readers play.

References

  1. Кохтев Н. Н. Реклама: искусство слова: Рекомендации для составителей рекламных текстов. - М.: МГУ, 1997. - 96 с.
  2. Назайкин А. Н. Рекламный текст в современных СМИ: Практическое пособие. - М.: Эксмо, 2007 - 352 с.
  3. Шатин Ю. В. Построение рекламных текстов. - М.: Бератор-Пресс, 2002. - 128 с.

Author information

Z. K. Hachetsukova

Adygei State University

About this article

Publication history

  • Published: November 11, 2008.

Keywords

  • вопросительные конструкции
  • печатная реклама
  • стилистическая роль
  • композиционная роль
  • interrogative constructions
  • print advertising
  • stylistic role
  • composite role

Copyright

© 2008 The Author(s)
© 2008 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)