• Original research article
  • May 22, 2009
  • Open access

ASPECTS OF INTERDISCOURSE INTERACTION (ON THE BASIS OF HIGH SCHOOL ADVERTIZING LEAFLETS AND THE "ENTRANTS " HEADING OF HIGH SCHOOL SITES)

Abstract

The attempt to characterize the principles of interaction of institutional discourses is undertaken in the article. The description of discursive properties of advertizing leaflet texts and the heading of high school sites which are the variants of the realization of interaction of advertising, educational and scientific discourses is presented.

References

  1. Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. М.: Гнозис, 2004. 390 с.
  2. Косицкая Ф. Л. Письменно-речевые жанры рекламного дискурса моды в аспекте межъязыковой контрастивности (на материале французских и русских каталогов моды): автореф. дис. … канд. филол. наук. Томск, 2005. 20 с.
  3. Макаров М. Л. Основы теории дискурса. М.: Гнозис, 2003. 280 с.
  4. Манаенко Г. Н. Текст, речевая деятельность, дискурс // Языковая система - текст - дискурс: категории и аспекты исследования. Самара, 2003.
  5. Силантьев И. В. Газета и роман: риторика дискурсных смешений. М.: Языки славянской культуры, 2006. 222 с.
  6. Силантьев И. В. Текст в системе дискурсных взаимодействий. Новосибирск: Новосиб. гос. ун-т, 2004. 188 с.
  7. Филипс Л. Дж., Йоргенсен М. В. Дискурс-анализ. Теория и метод. Х.: Изд-во «Гуманитарный центр», 2004. 336 с.
  8. Чернявская В. Е. Дискурс власти и власть дискурса. М.: Флинта-Наука, 2006. 132 с.
  9. Шейгал Е. И. Семиотика политического дискурса. Волгоград: Перемена, 2000. 368 с.
  10. Якобсон Р. О. Избранные работы. М., 1985. 455 с.
  11. Fairclough N Critical Discourse Analysis and the Marketization of Public Discourse: the Universities // Discourse and Society. 1993. № 4 (2).

Author information

N. V. Denisova

Tomsk Polytechnical University

About this article

Publication history

  • Published: May 22, 2009.

Keywords

  • виды дискурсов
  • принципы взаимодействия институциональных дискурсов
  • дискурсивные свойства текстов
  • kinds of discourses
  • principles of interaction of institutional discourses
  • discursive properties of texts

Copyright

© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)