• Original research article
  • May 22, 2009
  • Open access

PROJECT TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF TEACHING FOREIGN CULTURE TO SENIOR PUPILS

Abstract

The necessity and expediency of project technology application in the process of teaching foreign culture to senior pupils are proved; important didactic tasks which are solved with the help of project technique are generalized in the article. The author gives basic attention to the practice of project application at an English language lesson.

References

  1. Воровщиков С. Г. Школа должна учить мыслить, проектировать, исследовать / С. Г. Воровщиков, М. М. Новожилова. М.: 5 за знания, 2007. 352 с.
  2. Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам в школе. М.: Просвещение, 1991. 222 с.
  3. Крылова Н. Б. Проектные (продуктивные) методы против классно-урочной организации образования // Школьные технологии. 2004. № 5.
  4. Мильруд Р. П. Методология и развитие методики обучения иностранным языкам // Иностр. языки в школе. 1995. № 5.
  5. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студентов пед. вузов и системы повышен. квалифицир. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров. М.: Академия, 2000. 272 с.
  6. Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного языка // Иностр. языки в школе. 2000. № 2.
  7. Программы для общеобразовательных учреждений. Иностр. языки (англ., нем., фр., исп.) 1-11 кл общеобразовательных учреждений. М.: Просвещение, 1997. 175 с.

Author information

E. A. Elizarova

Orsk Institute of Humanities and Technology (the Branch of Orenburg State University)

About this article

Publication history

  • Published: May 22, 2009.

Keywords

  • проектные технологии
  • дидактические задачи
  • проектная методика
  • практика применения проекта
  • project technologies
  • didactic tasks
  • project technique
  • practice of project application

Copyright

© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)