• Original research article
  • May 22, 2009
  • Open access

THE TRAINING MODEL OF THE DEVELOPMENT OF THE ABILITY TO CREATE ESTIMATING REASONING WITH THE USE OF VIDEO FILMS AS THE MEANS OF TEACHING AND MOTIVATION

Abstract

The training model of the development of the ability to create estimating reasoning of the pupils of senior classes with the profound studying of the German language is described and estimating reasoning as a methodical category is defined in the article.

References

  1. Белкина Е. П. Обучение квалификативному высказыванию на английском языке с использованием аутентичных текстов в одиннадцатом классе средней общеобразовательной школы: дис. … к. п. н. Екатеринбург, 2002.
  2. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика: учебное пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия», 2004. 336 с.
  3. Годунов Б. П. О внутренней речи как предмете и средстве обучения иностранному языку // Развитие мыслительно-речевой деятельности студентов в процессе обучения иностранному языку. Вологда, 1983.
  4. Новые государственные стандарты школьного образования по иностранному языку. М.: Астрель, 2004.
  5. Петунин В. С. Технологические аспекты работы над иноязычным публицистическим текстом. Сыктывкар: КГПИ, 1999.
  6. Intel «Обучение для будущего» [Электронный ресурс]. URL: http://www.intuit.ru/department/education/intelteach/4/2.html
  7. Warum reißen die Kinder aus? [Электронный ресурс]. URL: http: //www.zdeutsch.com

Author information

O. A. Ilyichyova

Komi Scientific Centre of the Ural Branch of Russian Academy of Science

About this article

Publication history

  • Published: May 22, 2009.

Keywords

  • учебная модель
  • оценочное рассуждение
  • методическая категория
  • training model
  • estimating reasoning
  • methodical category

Copyright

© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)