LINGUISTIC FEATURES OF PR TEXTS
Abstract
In the article the linguistic features of PR texts are considered. Special attention is given to the lexical and grammatical levels of the language of the existing texts public relations.
References
- Блэк С. PR: международная практика. М.: ИД «Довгань», 1997. 180 с.
- Катлип С. Паблик рилейшнз. Теория и практика. М.: ИД «Вильямс», 2008. 624 с.
- Пономарев С. Типы текстов Public Relations // Советник. 2001. № 4 (64).
- Почепцов Г. Г. Информационно-психологическая война. М.: Синтег, 2000. 180 с.
- Уилкокс Деннис. Как создать PR текст и эффективно взаимодействовать со СМИ. М.: Инфра-М, 2004. 761 с.
- Чумиков А. Н., Бочаров М. П. Связи с общественностью. Теория и практика. М.: Дело, 2004. 618 с.
- Словарь рекламы и PR С. Ильинского [Электронный ресурс]. URL: www.psyinst.ru/library.php
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 25, 2009.
Keywords
- «паблик рилейшнз»
- PR текст
- паблицитность
- лексический уровень
- грамматический уровень
- коммуникация
- базисный субъект PR
- "public relations"
- PR text
- publicity
- lexical level
- grammatical level
- communication
- basic subject of PR
Copyright
© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC