• Original research article
  • November 25, 2009
  • Open access

LINGUISTIC FEATURES OF PR TEXTS

Abstract

In the article the linguistic features of PR texts are considered. Special attention is given to the lexical and grammatical levels of the language of the existing texts public relations.

References

  1. Блэк С. PR: международная практика. М.: ИД «Довгань», 1997. 180 с.
  2. Катлип С. Паблик рилейшнз. Теория и практика. М.: ИД «Вильямс», 2008. 624 с.
  3. Пономарев С. Типы текстов Public Relations // Советник. 2001. № 4 (64).
  4. Почепцов Г. Г. Информационно-психологическая война. М.: Синтег, 2000. 180 с.
  5. Уилкокс Деннис. Как создать PR текст и эффективно взаимодействовать со СМИ. М.: Инфра-М, 2004. 761 с.
  6. Чумиков А. Н., Бочаров М. П. Связи с общественностью. Теория и практика. М.: Дело, 2004. 618 с.
  7. Словарь рекламы и PR С. Ильинского [Электронный ресурс]. URL: www.psyinst.ru/library.php

Author information

Ellina Olegovna Basarygina

Chelyabinsk State University

About this article

Publication history

  • Published: November 25, 2009.

Keywords

  • «паблик рилейшнз»
  • PR текст
  • паблицитность
  • лексический уровень
  • грамматический уровень
  • коммуникация
  • базисный субъект PR
  • "public relations"
  • PR text
  • publicity
  • lexical level
  • grammatical level
  • communication
  • basic subject of PR

Copyright

© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)