• Original research article
  • November 25, 2009
  • Open access

ABOUT THE DEGREE OF THE CONCENTRATION OF WORD-FORMATION ACTIVITY WHILE READING IN A FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The publication is devoted to the consideration of the problem of the specificity of the word-formation activity of a reader while perceiving and understanding a foreign text. It is proved in the work that the degree of word-formation activity varies depending on the purpose (and, accordingly, kind) of reading.

References

  1. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе. М.: Высшая школа, 2005. 253 с.
  2. Щерба Л. В. Преподавание иностранных языков в средней школе // Общие вопросы методики. М., 1974. 3-е изд. 351 с.

Author information

Tatyana Aleksandrovna Sokolova

The branch of Irkutsk State Technical University in Usolye-Sibirskoye

About this article

Publication history

  • Published: November 25, 2009.

Keywords

  • словообразовательная активность
  • чтение на иностранном языке
  • словообразовательные стратегии
  • словообразовательные модели
  • словообразовательная деятельность
  • word-formation activity
  • reading in a foreign language
  • word-formation strategies
  • word-formation models

Copyright

© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)