ABOUT THE DEGREE OF THE CONCENTRATION OF WORD-FORMATION ACTIVITY WHILE READING IN A FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The publication is devoted to the consideration of the problem of the specificity of the word-formation activity of a reader while perceiving and understanding a foreign text. It is proved in the work that the degree of word-formation activity varies depending on the purpose (and, accordingly, kind) of reading.
References
- Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе. М.: Высшая школа, 2005. 253 с.
- Щерба Л. В. Преподавание иностранных языков в средней школе // Общие вопросы методики. М., 1974. 3-е изд. 351 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 25, 2009.
Keywords
- словообразовательная активность
- чтение на иностранном языке
- словообразовательные стратегии
- словообразовательные модели
- словообразовательная деятельность
- word-formation activity
- reading in a foreign language
- word-formation strategies
- word-formation models
Copyright
© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC