THE FORMATION OF THE MOTIVATION TO STUDY A FOREIGN LANGUAGE OF THE STUDENTS OF TECHNICAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS
Abstract
In the article the conditions of the formation of the motivation to study a foreign language of the students of technical higher education establishments and the basic kinds of motivation are considered. The topicality of the research is doubtless. Though the necessity to know a foreign language and its importance for the specialists of various spheres of activity are well understood, the graduates of non-linguistic higher educational establishments have difficulties while mastering a foreign language. One of the reasons explaining this phenomenon is the low motivation to study a foreign language.
References
- Божович Л. И. Избранные психологические труды. М., 1995.
- Божович Л. И. Изучение мотивации детей и подростков. М., 1972.
- Васильев Л. И. Роль интеллектуальных эмоций в регуляции мыслительной деятельности // Психологический журнал. 1998. № 4.
- Зимняя И. А. Педагогическая психология. М., 2002.
- Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. СПб., 2000.
- Маслоу А. Г. Мотивация и личность. СПб., 1999.
- Орлов Ю. М. Потребностно-мотивационные факторы эффективной учебной деятельности студентов вуза. М., 1984.
- Якобсон П. М. Психологические проблемы мотивации поведения человека. М., 1969.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 25, 2009.
Keywords
- коммуникативные умения
- мотив
- внешняя мотивация
- внутренняя мотивация
- личная мотивация
- communicative skills
- motive
- external motivation
- internal motivation
- personal motivation
Copyright
© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC