• Original research article
  • November 25, 2009
  • Open access

ABOUT THE CONCEPT "PUBLIC IMAGE" AND ITS DIFFERENCE FROM SIMILAR CONCEPTS "IMAGE", "REPUTATION", "STEREOTYPE"

Abstract

In the article the concept "public image" and similar concepts "image", "reputation", "stereotype" are considered, the review of the existing points of view concerning this theme is given.

References

  1. Богоявленский А. Е. Понятия «имидж», «репутация» и «образ» в контексте «Критики чистого разума» И. Канта // Акценты: альманах. 2001.
  2. Большой толковый словарь русского языка. СПб., 1998.
  3. Васюкова И. А. Словарь иностранных слов. М.: АСТ-ПРЕСС, 1998.
  4. Даулинг Грэм. Репутация фирмы: создание, управление и оценка эффективности / пер. с англ. М.: Консалтинговая группа «ИМИДЖ-контакт», 2003.
  5. Зверинцев А. Б. Коммуникационный менеджмент: рабочая книга менеджера PR. М.: Глоссарий, 1998.
  6. Котлер Ф. Основы маркетинга / пер. с англ. М.: Ростинтэр, 1996.
  7. Липпман У. Общественное мнение / пер. с англ. Т. В. Барчунова; под ред. К. А. Левинсон, К. В. Петренко. М.: Институт Фонда «Общественное мнение», 2004.
  8. Перелыгина Е. Б. Механизмы функционирования имиджа как феномена интерсубъектного взаимодействия. М., 2003.
  9. Понятие «имидж» в сопоставлении с другими сходными понятиями // Известия Академии имиджелогии / под ред. Е. А. Петровой. М.: РИЦ АИМ, 2005. Т. 1. С. 31-50.
  10. Психология: словарь. М., 1990.
  11. Феофанов О. А. Стеpеотип и «имидж» в буpжуазной пpопаганде // Вопpосы философии. 1980. № 6.
  12. Шабельник А. И. Имидж и репутация - две большие разницы [Электронный ресурс]. URL: http://union.kz/ru/biz/pr/image/
  13. Шепель В. М. Имиджелогия: секреты личного обаяния. М., 1997.

Author information

Nataliya Vyacheslavovna Tatarinova

Tambov State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: November 25, 2009.

Keywords

  • образ
  • имидж
  • репутация
  • стереотип
  • image
  • public image
  • reputation
  • stereotype

Copyright

© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)