• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

USE OF INNOVATION TECHNOLOGIES WHILE TEACHING PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE (BY THE EXAMPLE OF THE EXPERIENCE OF INSTITUTE OF GEOLOGY, OIL AND GAS OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)

Abstract

In the article some innovation methods of teaching professional foreign language applied in the educational process with four-year students of Institute of Geology, Oil and Gas are considered. These methods have obvious advantages including the following: increasing students' motivation to learn a foreign language, orientation at real practical result important for each project member, broadening the educational mental outlook and also the formation of professional communication skills.

References

  1. Копылова В. В. Методика проектной работы на уроках английского языка. М.: Дрофа, 2003. 96 с.
  2. Педагогика и психология высшей школы. Ростов-на-Дону: Феникс, 1998. 544 с.
  3. Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2001. № 1. С. 20-22.
  4. Сороковых Г. В. Программа-концепция формирования субъекта образования в процессе изучения иностранного языка (ИЯ) в неязыковом вузе. М.: НВИ-ТЕЗАУРУС, 2004. 108 с.
  5. Щукин А. Н. Современные интенсивные методы и технологии обучения иностранным языкам. М.: Филоматис, 2010. 188 с.
  6. Fried-Booth D. L. Project work. Oxford: Oxford University Press, 2002. 127 р.

Author information

Lyudmila Mihaylovna Bolsunovskaya

National Research Tomsk Polytechnic University

Irina Alekseevna Matveenko

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • инновационные методы обучения иностранному языку
  • проектный метод
  • case-study
  • мотивация
  • оптимизация
  • innovation methods of teaching foreign language
  • project method
  • motivation
  • optimization

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)