• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

TAKING INTO ACCOUNT THE PSYCHO-LINGUISTICS PECULIARITIES OF THE STUDENTS WITH HEARING DEFECTS STUDYING FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The object of the research is the psycho-linguistics peculiarities of teaching foreign languages to the students with hearing defects. In the article the author appeals to studying the psycho-linguistics processes of a person with hearing defects from the point of view of foreign languages teaching technique.

References

  1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков). СПб.: Златоуст, 1999. 472 с.
  2. Бельтюков В. И. Взаимодействие анализаторов в процессе восприятия и усвоения устной речи: в норме и патологии / НИИ дефектологии АПН СССР. М.: Педагогика, 1977. С. 171-175.
  3. Колесника И. Л., Долгина О. А. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. СПб.: Русско-Балтийский информационный центр БЛИЦ, 2001. 223 с.
  4. Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс лекций. М.: Просвещение, 2005. 239 с.
  5. Щерба Л. В. Преподавание иностранного языка в средней школе: общие вопросы методики. М.: Просвещение, 1974. 139 с.

Author information

Nadezhda Yuryevna Gutareva

Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • психолингвистический
  • социокультурный
  • индивид
  • общение
  • psycho-linguistics
  • socio-cultural
  • an individual
  • communication

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)