TAKING INTO ACCOUNT THE PSYCHO-LINGUISTICS PECULIARITIES OF THE STUDENTS WITH HEARING DEFECTS STUDYING FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The object of the research is the psycho-linguistics peculiarities of teaching foreign languages to the students with hearing defects. In the article the author appeals to studying the psycho-linguistics processes of a person with hearing defects from the point of view of foreign languages teaching technique.
References
- Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков). СПб.: Златоуст, 1999. 472 с.
- Бельтюков В. И. Взаимодействие анализаторов в процессе восприятия и усвоения устной речи: в норме и патологии / НИИ дефектологии АПН СССР. М.: Педагогика, 1977. С. 171-175.
- Колесника И. Л., Долгина О. А. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. СПб.: Русско-Балтийский информационный центр БЛИЦ, 2001. 223 с.
- Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс лекций. М.: Просвещение, 2005. 239 с.
- Щерба Л. В. Преподавание иностранного языка в средней школе: общие вопросы методики. М.: Просвещение, 1974. 139 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 10, 2010.
Keywords
- психолингвистический
- социокультурный
- индивид
- общение
- psycho-linguistics
- socio-cultural
- an individual
- communication
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC