• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

SCHOOLING IN A FOREIGN LANGUAGE EVALUATION OF NON-LANGUAGE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT BACHELORS

Abstract

The material of the article is based on the detailed analysis of concrete evaluation types for determining foreign language acquiring level developed by European Council. The author pays special attention to different types of evaluation application while estimating schooling in a foreign language of non-language higher educational establishment bachelors.

References

  1. Аванесов В. С. Методологические и теоретические основы тестового контроля: дисс. … д-ра пед. наук. М., 1994.
  2. Европейский языковой портфель. М.-СПб., 2001. 63 с.
  3. Коккота В. А. Лингводидактическое тестирование. М., 1989. 217 с.
  4. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, обучение, оценка. Страсбург, 2005. 247 с.
  5. Сафонова В. В. Коммуникативная компетенции: современные подходы к многоуровневому описанию в методических целях // О чем спорят в языковой педагогике. М.: Еврошкола, 2004. 236 с.

Author information

Nadezhda Vitalyevna Suhorukova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • оценка
  • оценивание
  • оценка усвоения
  • оценка владения
  • текущая оценка
  • итоговая оценка
  • непосредственная оценка
  • косвенная оценка
  • оценка речевого поведения
  • субъективная оценка
  • объективная оценка
  • оценка через наблюдение
  • суммарная оценка
  • evaluation
  • evaluating
  • acquiring evaluation
  • mastering evaluation
  • current evaluation
  • final evaluation
  • direct evaluation
  • indirect evaluation
  • speech behaviour evaluation
  • subjective evaluation
  • objective evaluation
  • evaluation through observation
  • total evaluation

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)