• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

CASE-STUDY USAGE IN THE ORGANIZATION OF STUDENTS' EDUCATIONAL ACTIVITY (BY THE EXAMPLE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING)

Abstract

In the article the case-study method essence as one of the ways of the effective theory application in real life while solving arising problems is revealed, the example of this method usage in the organization of students' educational activity on the material of foreign language teaching is given.

References

  1. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: методич. пособие. М.: Высш. шк., 1991. С. 207.
  2. Зеер Э. Ф. Психология профессионального образования: учеб. пособие. М.: Изд-во МПСИ; Воронеж: Изд-во НПО «МОДЭК», 2003.
  3. Методы эффективного обучения взрослых: учебно-методическое пособие / авторский коллектив под руководством Е. А. Аксеновой. М.: Transform; Институт повышения квалификации государственных служащих, 1998. С. 82.
  4. Переход к открытому образовательному пространству: коллективная монография / под ред. Г. Н. Прозументовой. Томск: Изд-во Том. ун-та, 2009. Ч. II. Типологизация образовательных инноваций.
  5. Школа совместной деятельности: концепция, проекты, практика развития / под ред. Г. Н. Прозументовой. Томск: Изд-во Том. ун-та, 1997. Кн. 1.

Author information

Zoya Vladimirovna Fedorinova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • метод case-study
  • образовательная деятельность студентов
  • профессиональное обучение
  • компетенция совместной деятельности
  • профессиональная компетенция
  • коммуникативная компетенция
  • case-study method
  • students' educational activity
  • professional training
  • joint activity competence
  • professional competence
  • communicative competence

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)