TERMINOLOGICAL VOCABULARY ACTIVIZATION AT PROFESSIONAL ENGLISH LESSONS IN A NON-LANGUAGE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT (BY THE EXAMPLE OF OIL AND GAS SPECIALTIES)
Abstract
The article is devoted to the different ways of terminological vocabulary activization at professional English lessons in a non-language higher educational establishment. The specificity of the article is as follows: practical material is presented by the example of oil and gas branch terminology. In the article such types of exercises as conditional-speech, transformational and communicative ones and playing techniques are presented.
References
- Методика обучения иностранным языкам в начальной и основной общеобразовательной школе: уч. пособие для студентов педагогических колледжей / под ред. В. М. Филатова. Ростов н/Д: Феникс, 2004. 416 с.
- Митрофанова О. Д. Научный стиль речи: проблемы обучения. М.: Русский язык, 1985. 230 с.
- Молчанова Ю. А. Методика обучения студентов неязыкового вуза профессиональной терминологии на основе компенсаторной компетенции (английский язык): автореф. дисс. … кандидата педагогических наук. Нижний Новгород, 2009. 23 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 10, 2010.
Keywords
- термин
- терминология
- имитация
- трансформация
- репродукция
- навыки
- term
- terminology
- imitation
- transformation
- reproduction
- skills
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC