PEDAGOGICAL CONDITIONS OF ETHNO-CULTURAL TOLERANCE FORMATION OF TECHNICAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT STUDENTS DURING THE PROCESS OF A FOREIGN LANGUAGE STUDYING
Abstract
The article is devoted to the problem of ethno-cultural tolerance formation of technical higher educational establishment students during the process of a foreign language studying. The practice of ethno-cultural tolerance formation of future engineers using didactical, training and developing functions of a foreign language is analyzed. The complex of necessary pedagogical conditions is presented, summarized results of their realization are given.
References
- Асмолов А. Г. Толерантность: от утопии к реальности. На пути к толерантному сознанию. М.: Смысл, 2000. С. 5-8.
- Бондаревская Е. В. Теория и практика личностно ориентированного образования. Ростов н/Д.: Изд-во РГПУ, 2000. 194 с.
- Волков Г. Н. Этнопедагогизация целостного учебно-воспитательного процесса. М.: ГосНИИ семьи и воспитания, 2001. 160 с.
- Гумилев Л. Н. От Руси до России: очерки этнической истории. М.: Рольф, 2001. 320 с.
- Насырова М. Б. Этнопедагогический подход в воспитании культуры межнационального общения студента: дис. … д-ра. пед. наук. Оренбург, 2008. 442 с.
- Панькин А. Б. Проектирование национально-региональных образовательных систем на основе принципа этнокультурной коннотации: автореф. дисс. … д-ра пед. наук. Махачкала, 2002. 36 с.
- Риэрдон Б. Э. Толерантность - дорога к миру. М.: Бонфи, 2001. 289 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 10, 2010.
Keywords
- педагогические условия
- этнокультурная толерантность
- формирование этнокультурной толерантности
- процесс изучения иностранного языка
- pedagogical conditions
- ethno-cultural tolerance
- ethno-cultural tolerance formation
- foreign language studying process
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC