• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

RIVERS DANCING ISLAMEY

Abstract

The article emphasizes the thought that the literature of Adygei mother country and Adygei diaspora is based on the common national world-view. This unity becomes possible due to the steadiness of the artistic world view provided by the fact that literary men speaking different languages more or less adhere to the unlimited source of Adygei reality - to Adygei folklore, to Nart Saga.

References

  1. Бакова З. Единство народа - единство литературы. Майкоп, 2000.
  2. Бакова З. Литература адыгского зарубежья: уч. пос. для студентов. Нальчик, 2000.
  3. Бакова З. Творчество писателей адыгского зарубежья: уч. пос. Нальчик, 2007.
  4. Султанов К. Национальное самосознание и ценностные ориентации литературы. М.: ИМЛИ РАН; Наследие, 2001.
  5. Султанов К. Поэзия северокавказской эмиграции: мотив «исторической родины» // Литературное зарубежье: проблема национальной идентичности. М.: ИМЛИ РАН; Наследие, 2000. Вып. 1.

Author information

Zera Hachimovna Bakova

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov

Zareta Anatolyevna Tekuzheva

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • адыгское мышление
  • национальный образ
  • диаспора
  • метрополия
  • родина
  • Ошхамахо
  • исламей
  • мировидение
  • Adygei thinking
  • national image
  • diaspora
  • mother country
  • mother land
  • Oshhamaho
  • islamey
  • world-view

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)