• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

"A POET HAVING HIS OWN SEAT HAS ONLY THE DATE OF BIRTH…"

Abstract

The purpose of this article is to consider the creative individuality of great Kabardinian poet Alim Keshokov, to show A. Keshokov's organic artistic world-view originating in the world-view of Adyghe folk that lost its roots due to historical circumstances but managed to save its originality and national traditions.

References

  1. Бакова З. Х. Кабардинская литература как предмет преподавания. Нальчик: Полиграфсервис и Т, 2009. 195 с.
  2. Введение в литературоведение / под ред. Л. В. Чернец. М.: Высшая школа, 2004. 680 с.
  3. Кешоков А. П. Собрание сочинений: в 4-х т. М.: Художественная литература, 1981.
  4. КIыщокъуэ А. Тхыгъэхэр томихым (6) щызэхуэхьэсауэ. Налшык: Эльбрус, 2004-2007.
  5. Сокъур М. Тхыгъэхэр. Налшык: Эльбрус, 1995. 580 н.
  6. Теория литературы: учеб пособие: в 2-х т. / под ред. Н. Д. Тамарченко. М.: Академия, 2004. 358 с.

Author information

Zera Hachimovna Bakova

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov

Maryana Muhamedovna Tlibekova

Kabardino-Balkaria State University named after H. M. Berbekov

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • Алим Кешоков
  • кабардинская литература
  • художественное мировидение
  • творческая индивидуальность
  • национальная самобытность
  • Alim Keshokov
  • Kabardinian literature
  • artistic world-view
  • creative individuality
  • national originality

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)