• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

READING AS ONE OF THE MAIN ASPECTS OF THE WORK WITH THE TEXT AT FOREIGN LANGUAGE LESSONS IN A HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT

Abstract

The article reveals the basic goals and tasks of reading as the type of speech activity. The author pays special attention to considering the basic stages of the work with the text, to methodic techniques and anticipated results while solving the problems connected with communicative, cognitive and aesthetic students' needs.

References

  1. Зильберман Л. И. Лингвистика текста и обучение чтению английской научной литературы. М.: Наука, 1988. 156 с.
  2. Комиссаров В. И. Теоретические основы методики обучения переводу. М.: Рема, 1997. 111 с.
  3. Кулешов В. В. и др. Методическое руководство по преподаванию английского языка на неязыковых факультетах университетов. М.: Издательство Московского университета, 1987. 74 с.
  4. Методические указания по чтению и переводу английской научной и технической литературы. М.: Высшая школа, 1965. 35 с.
  5. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом ВУЗе. М.: Высшая школа, 2005. 207 с.

Author information

Tatyana Viktorovna Bocharova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • предтекстовый, текстовый и послетекстовый этапы
  • ознакомительное чтение
  • поисковое чтение
  • просмотровое чтение
  • изучающее чтение
  • pre-text, text and post-text stages
  • familiarizing reading
  • searching reading
  • viewing reading
  • studying reading

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)