• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

FROM THE EXPERIENCE OF APPLYING INNOVATION TECHNOLOGIES IN ORDER TO RAISE THE EFFICIENCY OF TEACHING THE ENGLISH LANGUAGE TO THE THIRD- AND FOURTH-YEAR STUDENTS OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY

Abstract

In the article the topicality, purposes and stages of the realization of projecting the individual trajectory of teaching a foreign language to the students of a technical higher educational establishment as the means of the integration of innovation educational technologies are presented. The author pays special attention to the necessity of the development of students' autonomy on the basis of stimulating the responsible and conscientious attitude towards educational activity.

References

  1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. М.: Akademia, 2004. 334 с.
  2. Конышева А. В. Английский язык. Современные методы обучения. Минск: Тетрасистемс, 2007. 352 с.
  3. Коряковцева Н. Ф. Организация продуктивной учебной деятельности студентов, изучающих иностранный язык // Вестник МГЛУ. М.: Рема, 2009. Вып. 567. Серия: Педагогические науки.
  4. Тенищева В. Ф. Интегративно-контекстная модель формирования профессиональной компетенции: автореф. дис. … д-ра пед. наук. М., 2008. 51 с.

Author information

Natalya Sergeevna Kemerova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • инновации
  • личностно-ориентированное обучение
  • учебная автономия
  • учебные стратегии
  • формирование профессионально-ориентированной иноязычной компетенции
  • индивидуальная траектория обучения
  • innovations
  • personally-oriented teaching
  • educational autonomy
  • educational strategies
  • formation of professionally-oriented foreign language competence
  • individual teaching trajectory

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)